Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Leie av feriebolig i utlandet på utenlandsk kontrakt.

reor

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ser ikke bort fra at tråden ikke hører hjemme her på forumet,men jeg finner ikke annet forum som passer bedre.

Antar at problemstillingen kan være aktuell for flere som leier i utlandet og tips i sakens anledning er sterkt ønsket.

Problemstilling.:

Anta at man skal leie feriebolig for noen måneder. Ved kontraktsinngåelsen betaler man:

1.Husleie for første mnd.

2.Provisjon til utleier , som ofte tilsvarer husleie for en mnd. 3.Depositum som ofte tilsvarer husleie for en mnd.

Hvis man leier fra 01. er det naturlig at neste mnds husleie forfaller pr 01 i neste mnd, men hva hvis kontrakten underskrives den 20.,skal man da akseptere å betale for ny mnd allerede den 01.?

Jeg er klar over at nøkkelen til saken ligger i formuleringen av kontrakten,som er skrevet på et fremmed sprog man ikke forstår.

Kan man egentlig gå ut fra noe som helst her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Autofil*

"Jeg vil tro forskjellen på betaling for de nevnte tidsperiodene vil ligge i om ordlyden sier f.eks; pr måned, eller pr kalendermåned."

Enig med Autofil i ovennevnte.

Jeg har prøvd å få tilsendt kontraktsforslaget pr mail for å kontrollere dette selv, men det virker som høyst uvanlig å kontrollere leiekontrakten på forhand.

Endret av reor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...