yssi83 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Klokken nede i hjørnet i min windows xp viser konsekvent 10 minutter feil tid. Jeg har prøvd flere forskjellige NIST servere og jeg har prøvd å stille klokken manuelt. Et par minutter etter at jeg har stilt klokken er den tilbake til 10 minutter feil. Når den har kommet dit holder den seg der. Noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Mest sannsynlig defekt BIOS-batteri. Gå i butikken og spør etter CR2032 Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Mest sannsynlig defekt BIOS-batteri. Gå i butikken og spør etter CR2032 Er det en smal sak å bytte BIOS-batteri i en (DELL-)laptop? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Litt vanskelig å si, men tror det bare er å skru opp et deksel og vippe ut batteriet. Klart, det kan jo være noe annet som virker inn på klokka, men det er bare et tips Lenke til kommentar
b-real Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Om det er en smal sak på laptop vet jeg ikke men har du prøvd å se på innstillingene i BIOS om det kanskje kan være der problemet ligger, at tidsinnstillingene i BIOS er feil? Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har ingen ting med Bios å gjøre, men time.windows.com (Internet timeserveren) som står som default i windows viser 10 minutter feil Bytt til en av de andre på lista, selv byttet jeg til time.nist.gov og klokka går korrekt. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har ingen ting med Bios å gjøre, men time.windows.com (Internet timeserveren) som står som default i windows viser 10 minutter feil Bytt til en av de andre på lista, selv byttet jeg til time.nist.gov og klokka går korrekt. Hmm. Hos meg viser både time.nist.com og time.windows.com samme klokkeslett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå