Gå til innhold

Netshop på vei ned?


Anbefalte innlegg

Er det noen andre enn meg som har vurdert tanken på at Netshop sliter om dagen?

 

Det er vel ingen hemmelighet at det ikke har vært noen økonomisk gullgruve, og når de nå nesten kvitter seg med Zepto, netshoposlo og Microplex samt avholder stort pallesalg kan man begynne å lure på om dette er begynnelsen på slutten?

 

Etter forumet her og dømme så har de slitt litt med de ansatte og kundeservice i det siste, kan dette ha noe å si, eller er det noen nye eierinteresser som setter nye krav?

 

Noen som (tror de) vet noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å flytte microplex er jo bare en konsekvens av at netshop kjøpte opp dette firmaet og at det helt sikkert vil lønne seg å flytte til sandefjord. Tipper de ønsker å kvitte seg med vanlig butikkdrift og heller satse 100% på nett. Pallesalget er en helt naturlig konsekvens av flyttingen og produktene de dumper der er bare gammel dritt som ingen vil ha uansett.

 

Netshop Oslo tipper jeg var dårlig butikk, så helt naturlig at de også dropper denne. Om de ikke gikk i minus har heller ikke så mye å si i den store sammenhengen, for så lenge inntjeningen ikke regnes som høy nok (selv om de går i pluss) er det ikke driveværdig i forettningsammenheng.

 

Jeg tror ikke man skal gjøre for stor sak av disse forandringene, det dreier seg bare om naturlige valg styret har tatt.

Lenke til kommentar

Det grepet Netshop gjør nå er helt forstålig. Man skal være ganske flink (og ha flinke folk) for å få 3 lager til å fungere sammen.

 

Ved å samle alt på et sted får man

1. Enklere oversikt over alle varer

2. En stab med gode lagerarbeidere (mangelvare)

3. Mulighet for nye tjenester

 

For oss i Oslo vil det bety et mer mangfoldig lager utvalgt med gratis frakt til butikken (Kjempetjeneste!). I tillegg kan en slik omlegging også åpne muligheter for en hentebu i Kr.sand evnt Bergen.

 

Edit:

ArcticOC, Netshop Oslo er jo det eneste firmaet i kjeden som faktisk tjente penger. Ingenting legges ned men de gjør om den store "butikken" som viste fram varer til lager (regner jeg med).

Endret av Largie
Lenke til kommentar

Etter det jeg har skjønt ønsker de å samle lagerene, da det er store utgifter å ha 3 forskjellige lagere så det vil være lønnsomt å kun ha ett lager, i Oslo vil det trolig bare bli hentebu og ett lite lager til varene som skal til hentebua som blir igjen etter det jeg har skjønt. Det er også ett logististisk "mareritt" å ha 3 lagere da man ikke har full kontroll over hva som skjer. De kvitter seg ikke med Microplex, men de kvitter seg med lageret i Sarpsborg og samler alle lagrene i Sandefjord. Microplex vil fortsatt bestå, men da vil varene bli solgt fra Sandefjord, NetShop Oslo blir ikke lagt ned, de fjerner lageret og har 1 dags leveringstid til hentebua, så de "kvitter" seg ikke med verken Microplex eller NetShop Oslo.

 

ArcticOC; NetShop Oslo var en knall butikk, har lagt igjen godt over 30,000kr der og aldri hatt problemer, så det er ikke grunnen.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Det er allikevel en solid nedtur at man ikke kan dra opp på dagen og få med seg varen med det samme. Man utvider sortimentet sier de, men slik jeg har forstått det har alle varene som har vært i Sandefjord uansett vært mulig å bestille gjennom avdelingen i Oslo. Ved å ha korte åpningstider og ingen varer på lager, så nedprioriterer de forbrukerenes behov og forbrukerne må i større grad planlegge sine innkjøp. Innkjøpene blir dessuten mindre impulsive. Kommer man opp i butikk og har glemt å bestille med en S-ATA-kabel eller PSU, så må man tilbake neste dagen.

 

Fint å ha bare én avdeling å forholde seg til, fint med hjemkjøring for de som trenger det, fint at kampanjevarer kan hentes i butikk - men dette er bare én del av kaka.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Interessant tråd. :)

 

Lurer vel mye på det samme som trådstarter.

 

Var veldig skeptisk til denne nyheten til å begynne med, men etter en uke så kan jeg bare se positive effekter for egen del.

 

Det går faktisk fortere å få bestilt/hentet en vare, og i tillegg enda mere varer å velge mellom.

Ihvertfall sålenge hentebua skal bestå.

 

"Impulskjøp" av "diverse-varer" har jeg jo Datkjeden (Stovner), diverse Eljkjøp, Lefdal, Expert-kjeder å velge mellom (men det er uansett uhyre sjelden, da nesten alt jeg skal ha bestilles på nett og hentes på lokalt "postkontor").

 

For min del er det mest lokal tilknytning/synes det er praktisk å hente fra/til jobb som gjør at jeg begynte å bruke Netshop Oslo.

 

("Lokal tilknytning": Vokste opp noen hundre meter fra Stanseveien, og har løpt mang en "intervalløkt" på Stanseveien om vinteren.. en gang for leeenge siden). :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg tror Netshop helt i begynnelsen fridde til mange forbrukere ved å tilby svært god kundeservice, det gjorde hvertfall at jeg hadde inntrykk av at det var en butikk man kunne stole på. Når de så hadde bygget opp et kundegrunnlag, raste kundeservicen til et pinlig dårlig nivå. Hvis økonomiske problemer som følge av dette er konsekvensen, er jeg ikke overrasket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...