Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hvis den har beregnet 480W bør du nok opp på et kvalitetspower i 600W+ klassen. Slik som denne OCZ StealthXStream 600 Watt som jeg linket til i forrige innlegg tenker du på eller? Eller er det en dårlig 600watter? Sett at mange skryter av den men.. den er en god psu. spesielt med tanke på prisen. ser noen nevner at raptoren er bortkasta penger. selv har jeg den første raptoren og har hatt den i flere år nå. angrer ikke. får jeg litt penger til overs og redusert lista over ting som er prioritert så skal jeg skaffe meg en velociraptor. passe fin størrelse, da jeg bruker den til både xp og installerte spill. og sannsynligvis vista også (dual boot) etterhvert. poenget mitt er at dersom du føler du har råd til den så er det greit, men dersom du er på et trangt budsjett så kan det lønne seg å droppe den fram til du har penger til overs. Raptoren har jeg fra før av, så der er det dessverre ikke noe å spare..hehe Men godt forslag Lenke til kommentar
anordne Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Har selv p5k-vm, Q6600 og 8800GT på en 430 watt antec psu, ingen problemer med det. Klokker cpu til veldig lett til 3 ghz. Har vel hatt den oppi 3,4 men ble for mye varme i kabinettet til å kjøre på det til vanlig. Hovedkortet er ikke veldig avansert, men gjør fint nytten om du ikke er blandt de hardeste overklokkerne. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Så hvis jeg legger litt mer i det da, og velger dette oppsettet, er jeg da på den sikre siden selv om jeg skulle velge å kjøpe en harddisk ekstra? Kabinett: Antec Sonata III Hovedkort: Asus P5N-E SLI Wlan-kort: Asus WL-138g V2 Grafikkort: Gigabyte GeForce 9600 GT Prosesor: Intel Core 2 Quad Q6600 - 2,4Ghz DVD-brenner: Sony DRU-190S Harddisk: Western Digital Raptor 10 000 rpm Minne: Mushkin XP2-8000 4GB 1000mhz (2x2048mb) (Har uthevet forandringene jeg har gjort) Ser oppsettet bra ut da? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Auda... ikke P5N-E SLI og Quad, de liker ikke hverandre bestandig, særlig ikke ved overklokking - velg heller et P35 kort, som f.eks Gigabyte EP35-DS3, eller Abit iP35, Abit iP35-E hvis du vil spare litt mer. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Auda... ikke P5N-E SLI og Quad, de liker ikke hverandre bestandig, særlig ikke ved overklokking - velg heller et P35 kort, som f.eks Gigabyte EP35-DS3, eller Abit iP35, Abit iP35-E hvis du vil spare litt mer. Hmm... liker ikke hverandre ved bare vanlig bruk heller? Skal som sagt ikke klokke hverken cpu, skjermkort, ram eller noe som helst.. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Funker greit ved normal bruk, men det er et gammelt kranglevorent kort (det er jo Nforce), og en dag vil du ganske sikkert overklokke - Intel P35 kort får du i samme prisklasse - de er MYE enklere å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Funker greit ved normal bruk, men det er et gammelt kranglevorent kort (det er jo Nforce), og en dag vil du ganske sikkert overklokke - Intel P35 kort får du i samme prisklasse - de er MYE enklere å ha med å gjøre. oki, takk for hjelpen Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Enig i at du bør vurdere et Abit IP35-E. Antec Sonata III vil holde i lange baner mtp PSU. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Enig i at du bør vurdere et Abit IP35-E. Antec Sonata III vil holde i lange baner mtp PSU. Men dette AOpen kabinettet vil bli for svakt mtp PSU ? Link Endret 8. mai 2008 av Bardis Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ja, Aopen poweret er et oem power av ukjent fabrikat, mens Antec bruker kjente og respekterte produsenter til sine power, så forskjellen er mye større enn det høres ut - Antec Earthwatts er produsert av Seasonic som er blant de beste (Corsair blant annet bruker Seasonic som produsent) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå