C 22 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei Skal kjøpe meg ny pc til sommeren, men er en stund siden jeg har hatt peiling på hardware, og trenger derfor litt hjelp. Pcen skal hovedsaklig brukes til spill (AoC og lignende). Prisklasse ca 10-12.000. Har satt opp et forslag: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72261 Er det noe jeg har glemt eller bør bytte ut? tenker da spesielt på om jeg bør gå for et annet skjermkort eller en quad prosessor... Håper på en pc som kan takle nye spill i en 2-3 år fremover (uten at jeg må oppgradere alt for mye) - er det noe annet jeg da bør velge, eller vil dette sannsynligvis være godt nok? Satser på at en av nettbutikkene kan sette sammen oppsettet, slik at jeg slipper å montere det selv (aner ikke hvordan en gjør det). På forhånd takk for all hjelp:) Edit: Har lagt til Windows Vista home premium 64 bit Endret 8. mai 2008 av c_22 Lenke til kommentar
C 22 Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ser helt fint ut det der. Tror nok det kommer til å ta lang tid før det er standard at spill støtter Quad, så E8500 er nok et godt valg. Lenke til kommentar
C 22 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Fikk noen innspill angående valg av skjerm (at jeg burde ha en med 2 ms responstid i steden for 5) og PSU og har derfor endret litt på oppsettet. Noen som jeg vet om hovedkortet er godt nok, om PSUen er kraftig nok eller har andre innspill? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Responstid er ikke alt vet du... Kan være bedre å ta en med litt bedre bildekvalitet. Asus vet jeg ikke så mye om, men de har nå fått forholdsvis god kritikk. Hovedkortet er godt nok ja. Det spørst litt hva du skal bruke det til. Til overklokking er det veldig godt og stabilt. 620 watt er mer enn nok til den PCen der. Endret 10. mai 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
C 22 Skrevet 10. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2008 Aner ikke hvordan jeg overklokker, så jeg skal nok ikke prøve meg på det med det første. PCen skal hovedsaklig brukes til spill (AoC først og fremst i nærmeste fremtid)men den blir nok brukt litt til å se dvder og slikt også. Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Denne er fin http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=70650. Lenke til kommentar
C 22 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Da tror jeg at jeg går for dette oppsettet med mindre det finnes bedre deler som blir billigere innen den bestilles. Men jeg trenger vel noe kjøling også? Noen som har forslag til en vifte som er forholdsvis stille? Lenke til kommentar
Krom-stag Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 (endret) Da tror jeg at jeg går for dette oppsettet med mindre det finnes bedre deler som blir billigere innen den bestilles. Men jeg trenger vel noe kjøling også? Noen som har forslag til en vifte som er forholdsvis stille? Til cpu eller? Edit: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=70650 , oppdatert med ny cpu + annen dvd-brenner. Endret 12. mai 2008 av Henzorz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå