Bjonski Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei igjen, sitter på skolen og skal koble meg til en såkalt PLS som vi bruker innen automasjon på elektrofag. Men jeg mangler drivere til usb omformeren, Aten UC232a. Har lastet ned Linux redhat drivere her; http://www.aten-usa.com/?support_df&Item=UC232A Readme forteller meg; To install driver - make inst (The Makefile will check the module and compile and link it automatically. It will also remove the loaded USB-Serial driver) terminal; cd /home/andor/uc232 make inst make: *** No rule to make target `pl2303.c', needed by `pl2303.o'. Stop. Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 OK, la oss rykke tilbake til start. Plugg inn dingsen, og se hva kjernen rapporterer etterpå: dmesg så forsøker vi å finne ut litt om den, installer hwinfo hvis du ikke allerede har den: hwinfo --usb så får vi se om det de påstår er riktig. For alt vi vet ligger den riktige driveren i kjernen. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Får gjøre det på skolen i morra, har ikke USB omformeren hjemme. Takk for hjelpen så langt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå