Hachon Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg sliter med å få koblet meg til trådløse nett i Ubuntu, jeg får opp listen med nettverk (så jeg går utifra at driver og slikt er ok), men når jeg forsøker å koble meg til noen av de usikrede nettverkene i blokka her så får jeg ikke koblet til. Det kommer ingen feilkoder, jeg får bare rett og slett ikke koblet til. Jeg klarer å få koblet til med windows-PC-en min, men det hadde vært stas å få koblet meg til med laptopen også, noen som har peiling? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Prøv apt-get install wlassistant Kanskje du klarer å koble deg til med det Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Prøvapt-get install wlassistant Kanskje du klarer å koble deg til med det Det er vel litt vanskelig når han ikke får nett kanskje??? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Det er vel litt vanskelig når han ikke får nett kanskje??? Bruke kabel kanskje??? Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hjelper ikke når jeg ikke har fått levert bredbånd til leiligheten og må snylte på naboene... Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Okai, Dobbeltsjekka at IP-adresse står til auto? Hvor langt kommer den i tilkoblingen? Prøvd å koble til andre nett? btw så må jeg advare mot å snylte på nett. jeg gnir meg i henda hver gang noen snylter på meg Endret 8. mai 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg mener den står til auto, men jeg skal dobbeltsjekke når jeg kommer hjem, og ja, jeg har 2-3 usikrede nettverk så jeg har forsøkt andre nett. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Okey, nå har jeg fått koblet mg til, men jeg får ingen ip-adresse. Den står i ROAMING MODE og da får jeg heller ikke gjort noen valg? Noen tips? Og btw : snyltinga er kun fram til jeg får linje neste torsdag, men i mellomtiden så er det greit å få gjort noe småtteri på nett. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Hva er galt hvis det står noe tilsvarende "no ip offers" eller "no dhcpoffers" ? Edit: Og skal den ikke gjøre sånt selv egentlig? Endret 9. mai 2008 av tacomodo Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Den skal gjøre det selv. Du får ihvertfall ikke kontakt med noen dhcp-servere og får derfor ikke mottatt ip-adresse ;S Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 På tips fra Tacomodo (igår ettermiddag) så forsøkte jeg dhclient i terminal, men det er samme gamle greia. Jeg har egentlig gitt opp litt inntil jeg får eget nett, men det hadde vært stas å hatt noe å drive med inntil jeg får en skikkelig nettforindelse. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 hadde samme problem som deg, jeg prøvde mint og fikk ikke det til å funke og gikk til bake til ubuntu og installerte den. det merkelige var at ufrivillige driver for broadcom ikke funket første gang men nå funker det. kunne ha vært de oppdateringene som jeg installerte. så det jeg anbefaler deg er å reinstallere ubuntu, dra til en venn som har internett og bruk kabel og last ned oppdateringer og de ufrivillige driverene, dette funket for meg men det betyr naturligvis ikke for alle. men man kommer ikke langt med å ikke prøve :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå