Bardis Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Skal kjøpe en ny pc, og har satt sammen dette: Kabinett: AOpen ES45C Hovedkort: Asus P5K-VM Wlan-kort: Asus WL-138g V2 Grafikkort: Gigabyte GeForce 9600 GT Prosesor: Intel Core 2 Quad Q6600 - 2,4Ghz DVD-brenner: Sony DRU-190S Handlevogn Har kjøpt inn: Harddisk: Western Digital Raptor 10 000 rpm Minne: Mushkin XP2-8000 4GB 1000mhz (2x2048mb) Skal brukes mest til surfing og generelle oppgaver, samt ha muligheten til å spille litt spill av og til.. Noen innspill på denne? Takk! Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Hei Ville værtfall funnet et raskere nettverks kort... Det du har funnet har en maks hastigher på 54 Mbps, men da må du øke prisen med ca 150 kr til feks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=65702 Tror 350watt er for svakt for oppsettet du har funnet ville gått for 500 hadde jeg vert deg, men da må du nåkk ut med 450 kr til. Her har du et kabinett med 500 watt: https://prisguiden.no/product.php?productId=77261 Endret 8. mai 2008 av Agurksalat Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hei Ville værtfall funnet et raskere nettverks kort... Det du har funnet har en maks hastigher på 54 Mbps, men da må du øke prisen med ca 150 kr til feks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=65702 Tror 350watt er for svakt for oppsettet du har funnet ville gått for 500 hadde jeg vert deg, men da må du nåkk ut med 450 kr til. Her har du et kabinett med 500 watt: https://prisguiden.no/product.php?productId=77261 Takk for svar. Jeg har denne routeren fra asus, og er veldig fornøyd med den. Har lest at man helst skal bruke et kort fra samme leverandør som routeren. Merker jeg noen forskjell på disse kortene mot internett? Trodde de hastighetene kun hadde med hvor rask overføring mellom pcer på nettverket å gjøre jeg. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 det du har funner er ganske så tregt i forhold til det jeg fant, men så på ruteren at den ikke kan sende wlan i høyere fart en 125 Mbps så da ville jeg funnet en wlankort som passet til den farten... Her har du et asus wlankort på 125 Mbps https://prisguiden.no/product.php?productId=60503 kjøp heller det enn det du har funnet... det er litt mere enn dobbelt så rask som den du fant Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Noen flere innspill? Sikker på at dere er for lite strøm? Lest tester hvor de har vist seg at 9600GT bruker bare 2/3 strøm i forhold til det 8800GT gjør.. Hvilke komponenter er det som suger all strømmen i så fall? Bare Cpu'en og skjermkort? Hovedkortet er micro-atx hvis det har noe å si. Kun 1 harddisk. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Så lenge du ikke klokker CPU holder nok PSU om den er av en viss kvalitet. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 8800 GT yter bedre enn 9600 GT. De koster også ca like mye. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) 8800 GT yter bedre enn 9600 GT. De koster også ca like mye. Jeg vet det, men krever samtidig mye mer strøm. 9600GT er mye mer snill med strømmen, og samtidig er ikke ytelsen så voldsomt forskjellig i bruk selv om mange statiske tester sier dette. Noen som har innspill på om psu'en vil holde dette oppsettet? Endret 9. mai 2008 av Bardis Lenke til kommentar
Albino Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Her er en PSU-kalkulator: eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5 Satt inn ditt oppsett og fikk 221 watt, så du trenger vel ikke så voldsom til strømforsyning. Setter du f.eks. inn en harddisk til så trenger du 24 watt mer. En PSU på ca. 400-500W vil nok være et godt valg. Edit: Glemte nettverkskort. Ble 234W med det inkludert. Hardware.no har jo testet og anbefalt Corsair 450W. Les test her: Test: Corsair VX450W - Minnegigant som ikke skuffer Har en 520W fra Corsair selv og den fungerer bra og den har også et lavt støynivå. Leser at mange skryter av Mist sine PSU-er, men de har ikke HW testet enda av en eller annen grunn. Endret 9. mai 2008 av Albino Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Her er en PSU-kalkulator: eXtreme Power Supply Calculator Lite v2.5 Satt inn ditt oppsett og fikk 221 watt, så du trenger vel ikke så voldsom til strømforsyning. Setter du f.eks. inn en harddisk til så trenger du 24 watt mer. En PSU på ca. 400-500W vil nok være et godt valg. Edit: Glemte nettverkskort. Ble 234W med det inkludert. Hardware.no har jo testet og anbefalt Corsair 450W. Les test her: Test: Corsair VX450W - Minnegigant som ikke skuffer Har en 520W fra Corsair selv og den fungerer bra og den har også et lavt støynivå. Leser at mange skryter av Mist sine PSU-er, men de har ikke HW testet enda av en eller annen grunn. Takk for svar Prøvde å sette inn selv og fikk 483 watt...kan du få tatt en printscreen av hva du puttet inn eller noe ? Så det AOpen kabinettet med 350watt innebygget, det kan jeg bare glemme til dette oppsettet egentlig ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Som jeg sa i den andre tråden din - dette Aopen poweret er ikke brukbart til moderne pcer, kanskje til en pc med integrert skjermkort og en strømgjerrig cpu. Det er et såkalt oem/noname power - det betyr gjerne at kvaliteten gjerne er deretter. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) 350watt holder garantert til det oppsettet. Tror aldri jeg har hatt psu på mer enn 350watt og har hatt veldig mye mer hardware på en gang enn det oppsettet du har satt opp. Tastet inn den ene pcen jeg bruker til vanlig nå, den havnet på 270 watt på kalkulatoren, og den har 350watt psu. Endret 9. mai 2008 av bo1e Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hvem har sagt at en 350W noname/oem psu klarer å levere 350W kontinuerlig? Du skal være glad hvis den klarer særlig over 200W stabilt over tid. Og du bør ikke stole på flaks - psu er sammen med hovedkortet de viktigste komponentene i en pc. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 350w er litt i minste laget ja. Bytt til Antec Sonata III, det er penere også og psu'en er av kvalitet (antec earthQuake 500w) Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Ok, men da går jeg for Antec Sonata III kabinettet så er jeg på den sikre siden. Tar ingen sjanser på å ødelegge noe, og en ustabil pc er det siste jeg vil ha når jeg først skal kjøpe. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hva er symptomer på for svak psu egentlig? Noen som har opplevd det? Jeg har som sagt ikke hatt psuer på mer enn 350watt og hatt kabinetter fulle av ting og tang og aldri hatt problemer. Har sett at folk kjøper psuer opp mot 1000watt og aldri forstått hva det skal være godt for. Kanskje det bare er jeg som ikke vet bedre.. Lenke til kommentar
Bardis Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Hva er symptomer på for svak psu egentlig? Noen som har opplevd det? Jeg har som sagt ikke hatt psuer på mer enn 350watt og hatt kabinetter fulle av ting og tang og aldri hatt problemer. Har sett at folk kjøper psuer opp mot 1000watt og aldri forstått hva det skal være godt for. Kanskje det bare er jeg som ikke vet bedre.. Har det vært kabinetter du har kjøpt med innebygget psu? Eller har du kjøpt kabinett også en psu av kvalitetsmerke på 350watt ved siden av? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hva er symptomer på for svak psu egentlig? Noen som har opplevd det? Jeg har som sagt ikke hatt psuer på mer enn 350watt og hatt kabinetter fulle av ting og tang og aldri hatt problemer. Har sett at folk kjøper psuer opp mot 1000watt og aldri forstått hva det skal være godt for. Kanskje det bare er jeg som ikke vet bedre.. Man kan stappe et kabinett fullt av alt mulig dritt uten at det nødvendigvis trekker så mye watt. I disse dager tar highend-skjermkortene nærmest halvparten av strømmen. Så om du har gamle dataer med innebygd skjermkort osv så kan det gjerne stappes med 10-15 disker + masse stæsj uten at det trekker mer enn f.eks. et mindre oppsett med 8800GTS-kort Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Symptomer på for svak psu er som regel ustabil pc, i enkelte tilfeller vil psu´en ta kvelden med et smell - har opplevd begge deler mange ganger. PSU er en ting man i alle fall IKKE skal spare på - heller altfor mye enn litt for lite - og helst av anerkjente merker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå