Kjågen Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hei, jeg leier en leilighet, her i trondheim, som jeg har sagt opp, og skal flytte ut fra i dag. Jeg fikk anmodning fra huseier i går om at de ønsker at jeg skal rense teppet på leiligheten (vegg til vegg teppe) på egen regning før utflytting.. Kan dette stemme? Teppet er minst like pent nå som da jeg flyttet inn, for et års tid siden.. Jeg kan forstå at de kan kreve dette om jeg har, la oss si sølt ei flaske vin men...?? Noen som vet? Skal flytte ut i dag, så haster veldig.. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Du skal kun tilbakelevere leiligheten i den standen den var da du overtok. Du trenger heller ikke dekke inn normal slitasje. Er teppet støvsugd grundig, kan de ikke kreve rens! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tråden er feilpostet og flyttes til jussforumet. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 "vanlig" utvasking skal være nok i dette tilfellet, så lenge du ikke har "ødelagt" teppet på noen måte. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg er helt enig, vanlig slitasje skal du ikke måtte betale for. Er teppet rent og uten flekker o.l. har de ingen mulighet til å kreve slikt av deg. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg vil tro det er snakk om evt skader du har påført grovt uaktsomt eller forsettelig som du kan bli krevd å utbedre. Så om de mener teppet er litt skittent, men ikke mer enn hva man kan regne ved normalt bruk, så er nok det noe de må dekke selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå