Wiktory Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Holder for tiden på og sette opp et infoskjerm system for en bedrift. Siden dette er en del av en total løsning til en kunde er det ikke dette jeg driver med til vanlig. Problemet er dette: Hvordan slå på/av 100 tver på forskjellig lokasjoner? Løsningen er klar, skjermen funker og spiller av de de skal, men kunden vil ikke la systemtet stå og gå 24/7 og synes det er lite kult og løpe rundt på hele området og slå av skjermer hver kveld. Finnes vel noen løsninger med skjermer som går i hvilemodus når de ikke får signal og som fyrer igjen når signalet er tilbake, men det vil være en del ekstra stress og sette opp et system som kutter signalet, enten ved og ta strømmen til boksen eller på anne måte kutte signalet. Tanker og løsninger motas med takk. Ps! På hardware siden er jeg ikke låst når det gjelder innkjøp av plasma/lcd, skjermene er ikke kjøpt inn, så om noen vet om en skjerm som løser mitt problem så kjøper vi den. Endret 11. mai 2008 av Wiktory Lenke til kommentar
okasin Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hmm har ikke de fleste nye skjermer en "sleep" funksjon da.. dvs at de slår seg av (hvilemodus) ¨når de ikke motar et signal over en viss tid.. (?) Lenke til kommentar
Wiktory Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Har funnet ut av det, skikkelige skjermer har Rs232 ingang så jeg kan styre skjermen via maskinen den er koblet til. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hæ? RS-232, er ikke det sånn kontakt man brukte til å koble printer til PC med på 80-tallet, og som også kunne brukes til treg seriell overføring av data mellom to PC-er? Hvilken TV har det? Og dersom den kan motta et av/på-signal via den kontakten, kan den kanskje også motta det via SCRT eller HDMI? Lenke til kommentar
ak50224 Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Dette er vel skjermer ment som info-kanaler. mao ikke de TVene vi kjøper til å ha i stua. Men sony D3000 slår seg av automatisk når den mister PC signal over VGA. -Men problemet er jo løst. Lenke til kommentar
Wiktory Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Om noen lurte så ble det disse, disse skjermene får man med datamaskin bygd rett i skjermen. Ikke syke stats, men det holder. http://www.nec-display-solutions.no/c/g/no...,group=all.html Rs-232 er kun for styring, ikke for og overføre lyd/bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå