Gå til innhold

[Løst] Hvordan slå skjermer av/på!

Anbefalte innlegg

Holder for tiden på og sette opp et infoskjerm system for en bedrift. Siden dette er en del av en total løsning til en kunde er det ikke dette jeg driver med til vanlig. Problemet er dette:

Hvordan slå på/av 100 tver på forskjellig lokasjoner?

Løsningen er klar, skjermen funker og spiller av de de skal, men kunden vil ikke la systemtet stå og gå 24/7 og synes det er lite kult og løpe rundt på hele området og slå av skjermer hver kveld.

Finnes vel noen løsninger med skjermer som går i hvilemodus når de ikke får signal og som fyrer igjen når signalet er tilbake, men det vil være en del ekstra stress og sette opp et system som kutter signalet, enten ved og ta strømmen til boksen eller på anne måte kutte signalet.

Tanker og løsninger motas med takk.

Ps! På hardware siden er jeg ikke låst når det gjelder innkjøp av plasma/lcd, skjermene er ikke kjøpt inn, så om noen vet om en skjerm som løser mitt problem så kjøper vi den.

Endret av Wiktory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? RS-232, er ikke det sånn kontakt man brukte til å koble printer til PC med på 80-tallet, og som også kunne brukes til treg seriell overføring av data mellom to PC-er? Hvilken TV har det? Og dersom den kan motta et av/på-signal via den kontakten, kan den kanskje også motta det via SCRT eller HDMI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...