Gå til innhold

[LOTRO]Hva er egentlig forskjellen på damage type?


Anbefalte innlegg

Jeg spiller stort sett en minstrel og driter egentlig i hvilken type skade jeg gjør de få gangene jeg er nødt til å gjøre noe på egenhånd. Faktisk har jeg ikke engang tenkt over at man kan ha flere typer skade (damage) før jeg fant en oppskrift på en ny Lute som forandrer en del av skaden jeg gjør til Ancient Dwarf eller noe slikt. Hva er egentlig vitsen?

 

I tillegg har jeg et bra angrep som skader alle fiendene i nærheten og gjør at de tåler mindre Light Damage for en stund. Hva er det egentlig som regnes om Light Damage egentlig? Jeg vet det kan høres litt tregt ut å spørre dette siden jeg er L41, men som sagt er jeg Minstrel og trenger svært sjelden tenke på å skade fiender. De få gangene jeg gjør noe på egenhånd bare denger jeg løs til fiendene slutter å røre seg eller skremmer dem litt, så jeg kan ta en "strategisk tilbaketrekning". Få panikk, men andre ord. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våpen i LOTRO kommer med forskjellige typer damage. De forskjellige typene damage er vedre enn andre mot enkelte typer mobs.

 

Eksempel:

Ancient Dwark-make som du nevnte er bra mot drager (Dragon kind). Dette betyr at med 2 våpen som har f.eks lik DPS og forskjellig damage type, gjør den med Ancient Dwarf-make mere skade mot drager.

 

Beleriand ("beste" type) er bra mot eks Ancient-evil, half-orcs, edderkopper og insekter m.fl.

 

Light (som er Minstrels type) er bra mot orker og goblins, troll og The Unseen.

 

Fire er bra mot Creatures of nature, noen Beasts og troll.

 

Westernesse er bra mot de døde (Undead) og Ancient-evil

 

Håper dette hjalp litt, dårlig tid så det ble litt dårlig forklart! :p

Lenke til kommentar

At en bjørn resister betyr mulig og at den can være mere motstandsdyktig mot fks Cry, atlså de skillsa som baserer seg på skrike.

 

 

screenshot00063tt0.jpg

 

som du ser kan en LM se på moben om hva Dmg type og hva slags angrep den er mest sårbarmot

Endret av grugen
Lenke til kommentar

Du må skille på mitigation og resistance.

 

Har en mob 10% light mitigation betyr dette at; der du ville gjort 100 common damagage vil du gjøre 90 light damage. Har du en debuff som gir -10% light mitigation gjør dine light baserte angrep 100 damage igjen på den samme mobben.

 

Resists derimot er sansynligheten for at mobben fullstendig resister angrepet ditt og her teller (som du ser av bilde til Grugen) ikke damage type inn, men Cry, Song, Tactical og physical (damage klasse(?)).

 

De fleste normal mobber har ikke spesiellt høy resistence for noe, men levelet på mobben har veldig mye å si. Hvis du angriper en Gul mob får du naturlig nok mye mer resistence enn en blå. Det samme gjelder for mitigation, denne skaleres også med lv på mobben.

Lenke til kommentar

Det er jo en måte å si det på, men er det ikke like greit å si at om vi får tall blir fienden skadet, og står det "Resist" har den resistance? ;) Akkurat det er problemet. I Misty Mountains får jeg stadig teksten "resist" i stedet for tall når jeg angriper ting som bjørner og snow beast på mitt eget level. Jeg klarer likevel å ta dem, men jeg prøver så godt jeg kan å bare ta en om gangen. For øvrig har jeg sloss mot de der folkene, lynxene og snow lurkerne uten å få noe særlig problem med resistance.

Lenke til kommentar

øh... Nei, det er jo ikke det. Mitigation og ristance er fortsatt ikke det samme.

 

Så når du får resit har ikke dette noe med light damage å gjøre, slik du indikerer i posten over.

 

Edit: Jeg ble litt nyskjerig og måtte teste ut dette:

 

post-129872-1210348138_thumb.jpg

 

Nesten alle skillene til Minstrel er svake for Cry resistance, derfor får du mer resistence på bjørnen. Det samme gjelder for Snow beast.

Endret av johnami599
Lenke til kommentar

Og da er vi tilbake til utgangspunktet. Blir så forvirrende når alle skal forklare i detalje. :p

 

Det jeg mente med den forrige posten min er at mitigation gjør at du skader fiender mindre, men du skader dem likevel og får derved et lite tall over fiendene. Resistance derimot er mer enten/eller. Enten har de nok resistance og blir ikke skadet (og du ser teksten "Resistance" over dem), ellers blir de skadet på vanlig måte. Selvsagt er ikke mitigation og resistance det samme, men uansett hvor bra mitigation de har burde det ikke påvirke resistancen.

 

Men hele poenget var at jeg ikke aner hva de forskjellige typer damage gjør, og det har jeg fått svar på. Det har ingenting med resistance og mitigation (eller armor som i alle andre spill) å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...