Gå til innhold

Amerikansk til Norsk Kontakt Hjelp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har da kjøpt Bose høytalere til PC-en fra amerika og en dell xps fra amerika. idag fikk jeg høytalere og kom plutselig på at kontakten ikke passer inn i norske kontakter. dro ned til clas ohlson å der hadde dem ikke noe som kunne hjelpe meg. bose bruker 125v men PSU på pc bruker 1200w. kan noen hjelpe meg og sende noen link til ebay produkter som kan gjøre sånn at jeg får brukt amerikanske ugang her i norge? takker for all svar. så på disse her. er de riktige?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...em=200221691969

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom utstyret du har kjøpt kun kan benytte seg av 110 V,

så trenger du en trafo, ikke bare en plugg adapter som den du linker til.

Dersom PC-en virkelig trekker 1200 Watt, så blir det en dyr transformator du må kjøpe.

Har utstyret en manuell switch eller autoswitch for å velge mellom 110/220 Volt, så er det nok med en plugg adapter.

(110V=110/115 220V=220/230)

Lenke til kommentar

Det hjelper fint lite med et slikt pluggadapter hvis du har utstyr som skal ha 110V. Her i Europa har vi 220V, og hvis du plugger inn 110V utstyr så blir det ødelagt.

Du må finne ut om PC kan fungere på 220V (1200W betyr ingenting i denne sammenheng).

Høyttaler har antegelig et DC adapter? Da kan du bytte dette til et generisk DC adapter med samme utspenning.

Lenke til kommentar
Det hjelper fint lite med et slikt pluggadapter hvis du har utstyr som skal ha 110V. Her i Europa har vi 220V, og hvis du plugger inn 110V utstyr så blir det ødelagt.

Du må finne ut om PC kan fungere på 220V (1200W betyr ingenting i denne sammenheng).

Høyttaler har antegelig et DC adapter? Da kan du bytte dette til et generisk DC adapter med samme utspenning.

hvor finner jeg ut alt dette? kan dere linke meg?

Lenke til kommentar

Sjekk ut spenning og strøm på adapterne og kjøp nye universal adaptere som gir ut samme spenning og strøm.

Du finner helt sikkert et orginal adapter til Dell XPS hos dell.no men det koster sikkert skjorta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...