Gå til innhold

Get og adm.faktura gebyr

Anbefalte innlegg

Jeg har akrautt blitt get bredbånds kunde, det jeg stusser litt på er det at de tar seg betalt for å sende ut fakturaen. Bredbåndet koster meg måndlig 279kr, men de har også en "skjult" avgift på 28kr for å sende ut fakturaen (som de kaller adm/fakturagebyr)

Er dette helt stuerent? Siden jeg må betale for en "ekstra" tjeneste som jeg ikke har bestilt, er det da mulig for meg å slippe og få fakturaen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No offence, men noe sier meg at du ikke er så gammel siden fakturagebyr er nytt for deg...

Det er svært vanlig at bedrifter tar et faktureringsgebyr for å dekke inn "kostnadene" de har med å lage og sende ut fakturaen du skal betale. Flere bedrifter tilbyr etterhvert eFaktura og dropper da fakturagebyret siden fakturaen sendes elektronisk rett inn i nettbanken din.

Dette er stuerent, og du kommer ikke utenom det. De skal dog ha opplyst om dette på forhånd (typisk med liten skrift), ellers kan du selvfølgelig klage siden det ikke står i avtalen dere har inngått.

Lenke til kommentar

Jo, men poenget mitt kom kanskje litt dårlig ut her, burde ikke jeg som kunde alltid ha mulighet til å kunne betale med e.faktura etc i slike tilfeller?

Men, hva om f.eks Get hadde satt ned månedsprisen til 10kr, for så å sette opp fakturagebyret(noe jeg egnetlig regner som usaklig poengt, siden det sikkert er lover og regler på akrautt det der) men evt, puttet på ett annet gebyr? (Leie av coaxialkabel-gebyr)

...det værste er nok at jeg temmelig sikkert både betaler og har betalt flere regninger i mitt liv enn deg, Mr.floppy.

Lenke til kommentar

Canal Digital har fakturagebyr for papirfaktura. Telenor har det, nextgentel, tele2, ventelo. Viasat tvinger deg til å bruke efaktura for å få de beste prisene deres.

Sånn er verden i norge i dag :).

Så kan jeg spørre deg: "Hvorfor har du ikke byttet til efaktura, bryr du deg virkelig så lite om miljøet?"

Mange måter å se en sak på ;).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Get tilbyr både eFaktura og avtalegiro

Benytter du eFaktura slipper du fakturagebyret, benytter du avtalegiro uten varling, eller med varsling som eFaktura slipper du gebyret. Benytter du avtalegiro med varling pr. vanlig post blir det belastet. Og ja det er nok hjemlet i deres vilkår

Lenke til kommentar

Fakturagebyr har vært normalt så lenge jeg har betalt regninger iallefall..

Ikke noe å grine over, og absolutt stuerent. Dette dekker arbeidet de har med å produsere og sende ut disse fakturaene, samt porto og papir/konvolutter.

Å droppe dette gebyret på eFaktura er helt normalt, siden det da er mye mindre jobb for bedriften, og da det ikke trengs noe materiell. Du står helt fritt til å gå over til denne type fakturering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...