Erad Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg har et Secure Digital Micro 2GB kort som jeg bruker i telefonen min. Denne er formatert i telefonen, og ledig plass oppgis til å være 1.89GB, hvilket er korrekt. Når jeg putter den i kortleseren på laptopen (via Transflash adpater som fulte med), finner windows kortet, og oppgir korrekt størrelse på den. Men likevel, når jeg skal overføre filer som til sammen er større enn 968MB, vil Windows XP rett og slett ikke være med lengre. Windows klarer heller ikke å lese filer som er lagt innpå kortet etter at 968MB grensen er oversteget. "blablabla: parameteren er feil" er det eneste som kommer opp. Kortet er forøvrig formatert i FAT. Åpner jeg formateringsvinduet i XP, har jeg valget mellom FAT og FAT32, men begge viser kun 969MB. Er dette en "feil" i Windows, kortleseren, eller selve kortet? Telefonen min klarer å utnytte hele plassen. Kortleseren tror jeg er en O2 Micro Memorycardbus whatever. Den sitter i hvertfall i en gammel 2004 modell Fujitsu Siemens Amilo A7640. Wiki mener diverse om kort større enn 2GB. Uff, blir jeg vitterligen nødt til å kjøpe en USB-ledning til telefonen da, for å få utnyttet den siste GB? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Nå er det slik at du vet ikke hva som er feilen. Det er sansynligvis feil enten på minnekortet eller i kortleser. Det du må få gjort er å teste kortet i en annen minnekortleser, eller prøve et annet kort. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Tror faktisk det er kortleseren som er av eldre versjon, som ikke klarer kort over 1GB som er formatert med FAT. Synd i grunn. Kortet virker 100% i telefonen som sagt. Skal prøve kortet i en nyere laptop så raskt det lar seg gjøre, så skal jeg slenge inn en liten rapport her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå