Kakelagringsdirektivet Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hei! Hyggelig med kjapt svar Rudde ( som en gang lagde hw rekkas snurrende 3D logo? ;-) ) Joda er klar over forskjellen i fagene Og begge er spennende fag, men ender nok opp med drift regner jeg med Det med bolig markedet overlater jeg til andre i familien da det ikke er helt min sterkeste side ^^ hehe. Det er hyggelig og høre at den sosiale biten er på plass Finnes det sånne ting som "pils & programmering" som de har i bergen? Eventuelt student puber osv? Bil er en av mine store lidenskaper, så blir nok vanskelig og kvitte seg med det, men om det liksom hadde veldig gode tilbud utenom bil så hadde jo dette vært noe og tenke på mtp at det er enda en utgift Jeg kommer nok ikke til og jobbe på siden, spørs hvor tungt fagene er så blir mest sansynelig og leve på studielån/eventuelle oppsparte penger" Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Bor du i sentrum så er gåtid til skolen mellom 10 og 15 minutter. Ikke spesielt langt, men jeg ville like gjerne prøvd å skaffe noe i boligområdet ved skolen og kuttet ned gåtiden til 5 min. Det er svært lite behov for kollektivtransport, men kan være kjekt og ha en bil på lager. Bor selv på Nordbyen som er 25 min unna skolen og bil er et veldig hendig verktøy her. Om du vil på pub relatert til skolen så har du Huset. Det er studentpuben for HiG. Annet en det så befinner det seg flere barer i byen så det er det ikke mangel på. Under utgifter så skal du klare deg på studentlånet. I enkelte tilfeller til ytterste grad, men om du kommer under 4500 inkl. strøm i måneden så skal du leve greit nok. Endret 22. september 2013 av Refsa Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Høres ikke ille ut Tror jeg skal klare og holde meg til under 4500kr om jeg leier ut til en person Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 For de som ikke har fått det med seg, er det på tide å parkere lovlig nå. En del heldige som hadde fått bøter i dag så jeg. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hvilken score i % må man ha for å bestå eksamen på HIG egentlig? Får i verste fall bare 35% på eksamen i økonomistyring. Hvis jeg får noe poeng for diverse forsøk og riktig fremgangsmåte her og der så får jeg mer enn 35%. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 I mitt hode mener jeg at du må klare over halvparten for å kunne stå. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Er vel 40% som er vanlig ved norske Høyskoler og Universitet. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Varierer vel fra fag til fag det vel? Er 75% riktig på eksamen i det ene faget jeg har. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 når er forkurset for maskiningeniør i sommer, noen som vet? Og når starter skolen? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 når er forkurset for maskiningeniør i sommer, noen som vet? Og når starter skolen? Tenker du på det som kalles Tresemesterordning? Det finner du info om her: http://hig.no/studietilbud/tresemester Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 1. februar 2014 Del Skrevet 1. februar 2014 Litt usikker. Har studiekompetanse. Men trenger r2 kurset. Fysikk1 har jeg og egentlig bare at det ikke står på vitnemålet så må ringe og fikse det Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Håper å komme inn på Drift av nettverk og datasystemer til høsten, regner med jeg kommer inn om jeg klarer å bestå R1 og hele norskfaget som privatist.Men i den anledning så lurer jeg litt på hvordan dere som går den linja synes det er der? Og hvor gamle er folk flest på de studiene? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 http://www.tu.no/karriere/2014/01/31/dette-er-landets-mest-fornoyde-ingeniorstudenter Nå er det et par år siden jeg gikk ut fra HiG, men jeg var godt fornøyd med linja. En god del praktisk arbeid, spesielt med nettverk og CCNA-kurset. Alderen på de som gikk på drift i mitt kull varierte fra de som kom rett fra VGS og til slutten av 20-åra. På de andre IT-linjene var det langt eldre folk også. Nå som studiet har fått noen år på baken tviler jeg på at det har blitt dårligere, noe også undersøkelsen over tyder på. Ellers er Gjøvik et supert sted å studere, med et veldig godt studentmiljø. 2 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Tenkte jeg skulle se etter hybel i Gjøvik. Noen som har noe greie på de forskjellige studenthybelene som Student samskipnaden tilbyr? Er det noen områder jeg burde holde meg unna. Jeg kan godt gå halvtime-time hvis det er et litt stillere område, er ikke så glad i mye bråk rundt der jeg bor. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Var ett skikkelig rat race på de det. Jeg fikk ikke tak i, men hadde flaks å fikk en på kopperud på 60 kvadrat til 3.3k + strøm. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 mener du det er for sent å søke om hybel til høsten allerede nå? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Nei, nå burde det være mulig men i min klasse (årskull) så var det bare en som fikk når han søkte på høsten. Fordelen er jo å bo så nærme skolen der. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Begynte å virkelig å lure Er det bare hybler nærme skolen? Og pleier det å være veldig mye festing rundt samskipsnadboligene? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Ikke så veldig kjent med den egentlig, men vet jo om de byggene de har på kallerud iallefall. Hvert der noen ganger, og de er veldig greie leiligheter! Er en del vors der, men fester syns jeg egentlig ikke det er så mye av. Blir fort huset eller byen (veldig ofte begge). Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ingen vaskelister på sentrum studenthjem dette semesteret? Digg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå