mutamata Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Noen som vet når timeplanen pleier å komme? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Timeplanen har blitt ny ser jeg. Den er blitt skikkelig dårlig nå syntes jeg. Den gamle var mye bedre. Men, de burde ha satt opp timer allerede. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Men i sava... Jeg husker da ikke navnet på kullet mitt, forsåvidt ikke så viktig, da jeg har litt eventyrblanding når det kommer til fag, men herremin! Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 timene er satt opp. men de har jukka det litt til. kan f.eks ikke søke på emnenavn, bare emnekode. Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Stoddart, du som har/hadde internett-problemer. Har du prøvd en annen nettverkskabel? Jeg fant nå ut at det er den gule kabelen som var på hybelen fra før av som er problemet. Den får tydeligvis ikke "klipset" seg ordentlig inn på iMac'en. Og på Playstation 3 så fungerer det etter noen forsøk hvis jeg setter inn kabelen litt på skrå. På laptop'en har det fungert hele tiden. Så... kan det være at nettverks-inngangene på noen datamaskiner rett og slett ikke får skikkelig kontakt med kabelen... og at SOPP feilsøker forgjeves på problemet? Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 nei. nettet er dårlig. dette er godt etablert hos både IT, SOPP, og beboerne på Sentrum. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Men i sava... Jeg husker da ikke navnet på kullet mitt, forsåvidt ikke så viktig, da jeg har litt eventyrblanding når det kommer til fag, men herremin! 10hbtma, er det vel? Timeplanene våre (mine) er enda ikke lagt ut, forresten. Regner med å måtte møte opp på mandag? Endret 5. januar 2012 av Runar waits for alice Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Men i sava... Jeg husker da ikke navnet på kullet mitt, forsåvidt ikke så viktig, da jeg har litt eventyrblanding når det kommer til fag, men herremin! 10hbtma, er det vel? Timeplanene våre (mine) er enda ikke lagt ut, forresten. Regner med å måtte møte opp på mandag? Sikkert. Har ingen planer om å ta medietek.fagene i dette semesteret. Søker overflytting til medieprod. Fikser uansett ikke programmeringsbiten som følger med, så før jeg ikke byttet, er jeg ute av dette ;( Jeg tar litt mer fag "som det passer seg" dette semesteret. (Skulle uansett bare ha 1 eller 2 fag med klassen dette semesteret ) Stoddart, du som har/hadde internett-problemer. Har du prøvd en annen nettverkskabel? Jeg fant nå ut at det er den gule kabelen som var på hybelen fra før av som er problemet. Den får tydeligvis ikke "klipset" seg ordentlig inn på iMac'en. Og på Playstation 3 så fungerer det etter noen forsøk hvis jeg setter inn kabelen litt på skrå. På laptop'en har det fungert hele tiden. Så... kan det være at nettverks-inngangene på noen datamaskiner rett og slett ikke får skikkelig kontakt med kabelen... og at SOPP feilsøker forgjeves på problemet? Har brukt samme kabel siden jeg flyttet hit i i 2010, og selvom det har vært borte noen få ganger i løpet av første året jeg bodde her, så funket det egentlig veldig bra, helt til i høst. Er forresten ikke alle som har kabel på hybelen fra før. Det står at man skal, men SOPP sier at det ikke gjelder lenger... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Første helga i mars blir det høy fart i Gjøvik Tennishall. Da arrangeres det RC-messe og Norgesmesterskap i klassene 1:10 Touring og 1:12 Track, med kvalifisering på lørdag og finaler på søndag. Det arrangeres også åpent klubbløp i Tamiya M-chassis begge dager. Gjøvik og omegn modellflyklubb kommer for å ha oppvisning, det samme gjør noen av Norges beste RC-driftere. Flere RC-butikker vil også være til stede. Gratis inngang, kiosk med mat og drikke, og muligheter til å vinne flotte premier! Dagens første heat starter 10:00 både lørdag og søndag, og vil vare frem til ca 18:00 på lørdag og 16:00 på søndag. Kom å se, eller delta selv! For mer informasjon, sjekk ut http://www.rcklubben.no http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php/60196-GTL-RC-Klubb-inviterer-til-NM-i-el-touring-2-4-mars-2012 https://www.facebook.com/events/255878001154906/ Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Noen fler her på forumet som har søkt HIG i år? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Jeg har søkt bachelor i radiografi. Har tidligere tatt et årsstudium i medie og informasjonsteknologi på samme sted, så kjenner forsåvidt skolen. Hva har du søkt? Endret 15. april 2012 av NiRaM Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 .. Nice. Radiografi virker spennende og utfordrene. Jeg satt Programvareutvikling som første valg, med informasjonssikkerhet på andre. Studerer fortiden IT og informasjonssystemer på UIA, men er ikke fornøyd med hvordan alt er lagt opp, spesielt i tanke på de neste to årene. Får jeg spøre hvorfor du velger bort medie og IT? Trives du i Gjøvik sålangt? Er det noe jeg burde vite? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Får jeg spøre hvorfor du velger bort medie og IT? Jeg gikk i klasse med NiRaM, og selv om jeg ikke kan svare for ham, tror jeg vi deler mange av de samme meningene og oppfatningene om studiet. Studiet virket «halvferdig», og skiftet faktisk navn etter ett år. Det gikk også fra å være et generelt medie- og IT-studie til å fokusere på webutvikling. Dette er greit nok for de som liker det, men for min del var det noe annet enn det jeg hadde sett for meg og lest på forhånd, så jeg valgte å slutte. Trives du i Gjøvik sålangt? Jeg trives veldig godt i Gjøvik! Hovedsaklig på grunn av de jeg har blitt kjent med, da byen i seg selv ikke er så veldig spennende. Det skal sies at miljøet på skolen er veldig godt, så jeg tror du kommer til å trives. Er det noe jeg burde vite? Hvis du har bil, parker langt unna krysset markert med rød sirkel (skolen er det store bygget øverst i bildet). Hver dag er det minst to stykker som får parkeringsbot for å parkere i krysset, og det spøkes med at inntektene fra dette krysset alene betaler for kommunens julebord. 1 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 .. Nice. Radiografi virker spennende og utfordrene. Jeg satt Programvareutvikling som første valg, med informasjonssikkerhet på andre. Studerer fortiden IT og informasjonssystemer på UIA, men er ikke fornøyd med hvordan alt er lagt opp, spesielt i tanke på de neste to årene. Får jeg spøre hvorfor du velger bort medie og IT? Trives du i Gjøvik sålangt? Er det noe jeg burde vite? Jupp. Har egentlig tenkt på radiografi en stund, så er litt ergerlig å ikke ha startet på det før! Men nytter ikke tenke på det! Skal få til hospitering på et sykehus nå ganske snart, så jeg får dannet meg et inntrykk av hvordan arbeidshverdagen er. Grunnen til at jeg valgte bort studiet var fordi jeg ikke likte måten det var lagt opp på. Jeg synes rett og slett studiebeskrivelsen var veldig avvikende i forhold til det faktiske innholdet, noe som selvsagt skuffet meg mye. Første året synes jeg var veldig kurant, da følte jeg at jeg var på rett plass. Men etterhvert endret studiet fullstendig karakter, og det virket veldig vinglete. Det ble mye tull i et par emner, og jeg fant vel egentlig raskt ut at jeg ville prøve noe annet. Gjøvik som studentby er veldig bra. Nå har ikke jeg så fryktelig mye å sammenligne med, men jeg vil tro det er ypperlig for alle som ønsker et litt mindre, koselig miljø hvor man lett blir kjent med masse folk om man ønsker det. Byen har det meste av fasiliteter og relativt korte avstander til ting. Må også gi et solid pluss for nydelig beliggenhet ved Mjøsa Lenke til kommentar
Niram Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Beklager dobbelpost, men har et spørsmål: Noen som vet hvordan det er med studentr til fronter/studweb når man har vært student ved HiG før? Jeg har som nevnt gått et årsstudium med tilhørende eksamener og studiepoeng (har status som "ferdig"). Fortsetter jeg med samme nummer, eller hvordan er det? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Jeg veit ihvertfall at studenter som starter på sommerkurs får tildelt et studentnummer der, og det følger dem til videre studier ved HiG. Selv om dette regnes som forskjellige kurs og alt det der. Så det kan jo hende, men hvor lenge eller hva som "blir tatt vare på" osv aner jeg ikke. Du får ringe studenttorget når de åpner på mandag (hvis ingen her veit svaret da, hehe) =) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 (endret) Ser noen av dere bor privat, hvordan er det prismessig sett i forhold til SOPP, er dette dyrere? Har fått bolig i/på Kallerud. Tenker kanskje å flytte privat om jeg finner noen slik vi evnt kan leie oss noe større. EDIT: Har søkt sommerkurs r1 og infosec med drift som 2 valg. Endret 25. april 2012 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Jeg bodde privat det første året, og betalte da 3 000 kroner (6 000 totalt, men delte med en kamerat). Kjelleren vi leide var nok i overkant av 60 kvm. En klassekamerat leide en hybel like i nærheten, og han betalte langt mer per kvm. enn jeg gjorde. Du kan være heldig, men det kan også bli dyrere enn studentboligene. 1 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 25. april 2012 Del Skrevet 25. april 2012 Kallerud er knall. Gigabit internettlinje slår heller ikke feil... Svært få jeg studerte med flytta fra Kallerud om de først hadde fått hybel der. Man skal være heldig om man finner noe som ligger like nære skolen, med et dugelig tv- og internettilbud inkludert i tilsvarende samme pris. Sosialt er det å bo på et slikt sted også. Jeg bodde første året mitt på HiG i en hybel med egent kjøkken og bad på Sørbyen. Det var forsåvidt fint der også, spesielt kjekt med Rema i første etasje. Men det ble jo til at jeg stort sett kjørte bil til skolen. Jeg bodde også et halvår i en kjellerleilighet i Sentrum, men ingen av delene nådde opp til å bo på Kallerud. Det er tross alt til skolen man går til hver dag, og da er det veldig greit at det bare tar 5 minutter. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. april 2012 Del Skrevet 26. april 2012 Bo privat hvis du vil bo alene med høyere standard enn studentboligene. Jeg synes det var utrolig greit med eget bad og kjøkken. Men ja, det er litt dyrere.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå