Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er det mange på Sentrum som har klaget til SOPP ang. nettet? Det begynner å bli frustrerende å dra til skolen hver gang jeg skal betale en regning, kjøpe noe over nett, eller rett og slett sjekke mailen min for svar på jobbsøknader og lignende... Er det ikke 80, 85, eller 90% oppetid de garanterer? (Får ikke lastet det inn fra hjemmesiden dems fordi... jeg får timeout på nettet!)

 

Dette blir sikkert en trippelpost eller noe p.g.a timeouts...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har et spørsmål angående dette, da jeg står i den situasjonen selv. Har planer om å søke meg inn med grunnlag i dette, men lurer på om jeg da blir del av Y-veigruppen eller de med allmennfaglig/studiekompetanse bakgrunn. Jeg lurer også på om jeg slipper unna et helt år, eller om jeg vil få færre fag de tre årene man egentlig går.

 

Har sendt en forespørsel til HIG, uten å få et tydelig og klart svar. Virker ikke som de har vært borti dette så mye før.

Lenke til kommentar

At ikke dere setter en pris på nettet, og holder tilbake betalingen til SOPP. Kan jo ikke være sånn. Dere betaler husleie som skal inkludere Internett.

 

Hadde jeg vært 100% sikker på at jeg hadde hatt en "sak" så ville jeg gjort dette. Men fordi det har blitt mye bedre i det siste - så er jeg skeptisk på om jeg har det...

Lenke til kommentar

Hei, er det noen som studerer Økonomi & Ledelse?? og si noe om studiet? (om det er vanskelig? Krevende? osv.) Takker :roll:

 

Går 2. året. Veldig generelle spørsmål, og om det er vanskelig og krevende er vel opp til enhver.

 

Men min mening og kort sagt; ja.

Bedrift- og forretningssystemer i første semester var det vel 30% stryk og 30% E på i fjor. Ingen A, og kun fire stk som fikk B.

I økonomistyring litt lavere strykprosent, men fortsatt høyt. Gidder du å jobbe med det du skal, så går det nok bra.

 

Det jeg kan si er at hvis det går greit første semester, så går det i hvert fall greit andre semester. I fjerde og femte semester har du hhv. mikroøkonomi og finansregnskap som regnes som harde fag.

 

Er en fordel med mer enn P-matte fra vgs. Er du gjennomsnittlig eller bedre på skolen tror jeg det skal gå bra!:)

 

edit. Så du hadde en annen tråd om som var litt mer utfyllende. Jeg kom også fra påbygg og med kun generell studiekompetanse. Klarer du å jobbe litt med fag hver dag, vil du klare dette utmerket. For mange holder det å være i forelesningene, og ta et skippertak to uker før eksamen. Er du lite selvdisiplinert, er ute tre ganger i uka og har en slapp holdning bør du vurdere noe annet.

Endret av Nik0
Lenke til kommentar

Tusen takk :)

 

Det var det jeg var ute etter :) Jeg tar påbygg nå. Jeg har et snitt mellom 3 og 4, men det er matten som skremmer meg litt (har P-matte). Har ikke vært så god der, har karakteren 3 på det.

 

Jeg har tenkte å reise til Gjøvik, å se på skolen og byen. Har aldri vært der.

 

Jeg velger i første omgang årsstudium, så ser jeg der fra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...