einarjh Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Da kan jo kanskje du svare på hvorfor jeg ikke får kontakt med safecom.hig.no fra higw eller eduroam. :< Hum. Jeg vet at det er problemer med å få overført drivere fra serveren hvis du er på hig-w, men det skal fungere fint hvis du bruker eduroam. Hvilket OS bruker du? Lenke til kommentar
GisleAune Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Må jeg endre adresse gjennom posten, eller holder det med å skrive ned adressen til studenthjemmet og leilighetnummer når jeg bestiller noe? Endret 21. august 2011 av GisleAune Lenke til kommentar
Runar Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Du må verken endre adresse eller melde flytting, men det kan være lurt å ihvertfall endre adresse (melde flytting gjennom Posten, ikke folkeregisteret) hvis du har planer om å bo der i noen år. Lenke til kommentar
GisleAune Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Du må verken endre adresse eller melde flytting, men det kan være lurt å ihvertfall endre adresse (melde flytting gjennom Posten, ikke folkeregisteret) hvis du har planer om å bo der i noen år. Jeg vet ikke om jeg skal bo her i mange år. Denne leiligheta var jo noe av det siste SOPP hadde igjen. Holder det med at foreldrene heller sender livsviktig ting, siden jeg får egentlig veldig lite post, og at jeg bare skriver ned adressa hit ved bestillinger? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Må jeg endre adresse gjennom posten, eller holder det med å skrive ned adressen til studenthjemmet og leilighetnummer når jeg bestiller noe? Ikke gjør det – da mister du borteboerstipendet! Lenke til kommentar
killex Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Noen som vet hvorfor jeg ikke får nett til stasjonære med kabel? (sentrum) Har prøvd med flere kabler... Endret 22. august 2011 av killex Lenke til kommentar
Leon83 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Noen som vet hvorfor jeg ikke får nett til stasjonære med kabel? (sentrum) Har prøvd med flere kabler... Den ene er til telefon... hvis du ikke er klar over det. Lenke til kommentar
killex Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) -_- Men funker fortsatt ikke... Får opp denne meldingen: Lokaltilkobling har ikke gyldig ipkonfigurasjon.. Endret 22. august 2011 av killex 1 Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Aner ikke, får du det i dag? Jeg fikk ikke nett i går kveld med kabel. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det er for øyeblikket tomt for ledige IP-er i studentby-nettet vårt. Disse IP-ene deles ut til trådløse enheter (det trådløsnettet som heter SOPP), og til klienter i det kablede nettet. Dette skjedde i skolestarten i fjor også, og situasjonen roet seg et par uker ut i skolestarten. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Derfor er det dumt med en dum switch fremfor en ruter med NAT hvis man skal ha flere enheter tilkoblet, så man kun opptar en IP. Men, det er jo nok av de som kobler feil og deler ut en ubrukelig lokal IP til halve campus... Endret 23. august 2011 av >Jonas< Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det er for øyeblikket tomt for ledige IP-er i studentby-nettet vårt. Disse IP-ene deles ut til trådløse enheter (det trådløsnettet som heter SOPP), og til klienter i det kablede nettet. Dette skjedde i skolestarten i fjor også, og situasjonen roet seg et par uker ut i skolestarten. Det er så fantastisk opplegg. Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det er i teorien nok IP-er (flere tilgjengelige IP-er enn det er boenheter hos SOPP), men det er jo alltid forskjell på teori og praksis. Vi har i hvert fall gjort et par grep som nå har ført til at det ikke er tomt for IP-er lenger. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Men er vel også (som jeg tror det ble påpekt under kartlegging og problemstilling av en av årets bacheloroppgaver) et problem at ingen lengre bare har en enhet. Man har smarttelefoner, spillkonsoller, stasjonære og bærbare pcer etc. Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Det er i teorien nok IP-er (flere tilgjengelige IP-er enn det er boenheter hos SOPP), men det er jo alltid forskjell på teori og praksis. Vi har i hvert fall gjort et par grep som nå har ført til at det ikke er tomt for IP-er lenger. Er det planer om IPv6-tilgang i hyblene i nærmeste framtid? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Er det planer om IPv6-tilgang i hyblene i nærmeste framtid? Det er det, men vi har ikke noen konkret tidshorisont enda. Vi jobber med klargjøring av utstyr og konvertering av aksesslister for tiden. Lenke til kommentar
GisleAune Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hvor er det jeg kan kaste søple hen i Sentrum Studenthjem? Så ingen steder da jeg var ute å så etter det i stad. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Hvor er det jeg kan kaste søple hen i Sentrum Studenthjem? Kast det i hybelen til Stoddart. 2 Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kast det i hybelen til Stoddart. Trodde du tok i mot jeg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå