Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke på alle 3 maskinene... :p

 

det finnes en duppeditt som lar deg koble flere enheter på samme nett. funker litt som en elektriskfelle (datakommunikasjonslæreren ville gitt meg ris om han så dette, men det får bare være). sjekk det ut: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_switch. fås kjøpt hos de fleste generalister og hos alle spesialister.

Fra internettreglementet for hyblene: §4.2.1 Det skal kun kobles èn terminal til datanettverket per uttak. (Om de faktisk håndhever det vet jeg ikke.)

Endret av oln
Lenke til kommentar

Noen som vet om hvor alvorlig det er at jeg ikke møtte første skoledag? Første skoledag etter videregående. Jeg har hvert på ferie en god stund å trodde første dagen var på mandag. Det står Obligatorisk oppmøte på lappen min, betyr det at jeg har mistet skoleplassen?

Lenke til kommentar

Fra internettreglementet for hyblene: §4.2.1 Det skal kun kobles èn terminal til datanettverket per uttak. (Om de faktisk håndhever det vet jeg ikke.)

 

det står også noe om at godkjent utstyr er tillatt. ingen routers, men uintelligente switches er tillatt. du skal egentlig ned dit og spørre de om switchen din er "lovlig", men det er ikke noe stress. har du en dum switch, så er det bare å koble på. jeg har selv switch med fire tilkoblede enheter.

 

men koble for guds skyld ikke på en trådløs router som på død og liv skal stå å mase om sin eksistens. dette er forbudt for en grunn. Eduroam er uansett omtrent så bra som du får trådløst nett.

Endret av alexanderb
Lenke til kommentar

Ligger rutetabell her

Det er dog ikke så mye hensikt å ta buss derifra da du må ta en buss ned til skysstasjonen, og en annen opp igjen til skolen. Så det er greiest å spasere.

Tenkte vel noe i samme retning, men er vel langt fra kjent i Gjøvik siden jeg er førsteårs-student.

 

Hva er kortest vei å gå fra sentrum studenthjem da? (Ibsens gt. 15)

Lenke til kommentar

Jeg er sinnsykt dårlig kjent her, kan dere bruke gatenavn så jeg kan se for meg ruta i Google Maps?

 

Edit: Tar bussen 9:16 fra rådhusplassen istedet. Skal bare ta 8-9 min til skolen alikevel. Kan heller finne ut av dette etter skolen, siden i morgen har jeg ganske god tid da jeg ikke starter før 12:00.

Endret av GisleAune
Lenke til kommentar

Jeg er sinnsykt dårlig kjent her, kan dere bruke gatenavn så jeg kan se for meg ruta i Google Maps?

 

Edit: Tar bussen 9:16 fra rådhusplassen istedet. Skal bare ta 8-9 min til skolen alikevel. Kan heller finne ut av dette etter skolen, siden i morgen har jeg ganske god tid da jeg ikke starter før 12:00.

 

Hvorfor ikke bare ta deg en tur ut og bli kjent i nærområdet ditt? Gjøvik er ikke SÅ stort ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...