Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik

Anbefalte innlegg

Bare sånn kjapt, jeg sjekka timeplanen min og fadder uka sin.En ting med timeplanen vs. fadderuka jeg ble litt betenkt over, var Onsdag starter skolen + vors + konsert på kvelden. men 0800 dagen derpå så er det forelesning :p Og på torsdagen er det "back to school party", mens 0800 på fredag er det forelesning igjen. Er det bare meg eller kan det stemme, (som jeg har fått inntrykk av fra mange kompiser som studere rundt i landet) at det blir en del folk som ikke tar studiet så jævla serriøst? Hørtes ut som en fortsettelse av russetia...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne ha vært verre. Vi kunne ha startet 0800. ;)

MÅ man ta konteeksamen samme året som man strøk?

Det er sant! :) Det gjør vi vel bare en gang i uka uansett :)

Vet ikke jeg, enkelte fag er jo viktigere enn andre. Meldte meg i allefall opp, selvom jeg tror kanskje å tatt hele faget på nytt hadde vært lurere :|

Lenke til kommentar

Kjedelig fag, som gjør at du mister all motivasjon. Men, det var i grunnen kun min feil så skal ikke legge skylden på noen andre.

Som regel må man bestå «oppgaver» eller «innleveringer» for å få gå opp til eksamen. Hvis man stryker eksamen, får man én mulighet til å ta den på nytt (konteeksamen) før man må søke høgskolen om å få ta den en tredje gang. Hvis man stryker «oppgavene» vet jeg ikke helt hva som skjer. Da tror jeg du må ta hele faget på nytt neste år.

Lenke til kommentar

Så, jeg konter i morra, og tar opp igjen fag også. Så du kan kalle det en ubalansert prioritering mellom skole og latskap!

Husker ikke helt hvordan det ble satt opp for meg, men jeg tror jeg bare skal gå halvparten av fagene sammen med dere(Runar & Co) i vårsemesteret, så tar jeg opp fag i det semesteret. Så jeg tror jeg får to stykk 40 poengs semestere - det anbefales ikke -.-

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Sånn forresten, er det noen som veit hvor lang tid det tar før HIG sender beskjed til Lånekassen at man er tatt opp som student og har rett på å gå opp til eksamen? på studentweb står det at alt er betalt og i orden, men at de ikke har sendt beskjed til Lånekassen, woot? Sitter å ha enda ikke mottat fra Lånekassen heller, og det er jo bare 1 uke til utbetalingen skal skje, så ehm, litt kjipt å ikke få pengene før den 15/9 hvis de er treige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...