Valkyrex Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Bare sånn kjapt, jeg sjekka timeplanen min og fadder uka sin.En ting med timeplanen vs. fadderuka jeg ble litt betenkt over, var Onsdag starter skolen + vors + konsert på kvelden. men 0800 dagen derpå så er det forelesning Og på torsdagen er det "back to school party", mens 0800 på fredag er det forelesning igjen. Er det bare meg eller kan det stemme, (som jeg har fått inntrykk av fra mange kompiser som studere rundt i landet) at det blir en del folk som ikke tar studiet så jævla serriøst? Hørtes ut som en fortsettelse av russetia... Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Stemmer nok det. Hadde det slik i fjor også. Fadderuka er russetiden en gang til ja. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Men vi som begynner på andre året, vi starter vel på mandag? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det gjør vi Runar. Klokka 12 på Mandag den 15. er det Infostruktur og Databaser -.- Men, på Mandag nå er det JAVA eksamen, og jeg føler meg ikke det spor tryggere enn sist -.- Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det kunne ha vært verre. Vi kunne ha startet 0800. MÅ man ta konteeksamen samme året som man strøk? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det kunne ha vært verre. Vi kunne ha startet 0800. MÅ man ta konteeksamen samme året som man strøk? Det er sant! Det gjør vi vel bare en gang i uka uansett Vet ikke jeg, enkelte fag er jo viktigere enn andre. Meldte meg i allefall opp, selvom jeg tror kanskje å tatt hele faget på nytt hadde vært lurere :| Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Det blir uaktuelt å ta hele faget på nytt når alt jeg trenger er eksamen. Men, fristen for å melde seg opp har tydeligvis gått ut, så jeg satser på å ta den neste år. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Om det var en eksamen til jul - ja. Om det var en sommereksamen har vel ikke fristen gått ut? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Jeg mener å ha hørt/lest at man måtte melde seg opp innen én måned før eksamen? Uansett er det i seneste laget å begynne å lese nå, hvis eksamen er til uken. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 6. august 2011 Del Skrevet 6. august 2011 Ja, tenkte eksamen som var før forrige jul, og før sommerferien Så det er nok riktig det ja. Strøk du altså? Du får jo ikke meldt deg opp, om ingen stryker. Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Mye prat om stryk her, hehe, vansklige fag eller en "balansert prioritering" mellom fest og studier? Btw, hvordan er det det funker hvis man er uheldig nok å stryker et fag (ikke at jeg satser på det, men man veit aldri). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Kjedelig fag, som gjør at du mister all motivasjon. Men, det var i grunnen kun min feil så skal ikke legge skylden på noen andre. Som regel må man bestå «oppgaver» eller «innleveringer» for å få gå opp til eksamen. Hvis man stryker eksamen, får man én mulighet til å ta den på nytt (konteeksamen) før man må søke høgskolen om å få ta den en tredje gang. Hvis man stryker «oppgavene» vet jeg ikke helt hva som skjer. Da tror jeg du må ta hele faget på nytt neste år. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Så, jeg konter i morra, og tar opp igjen fag også. Så du kan kalle det en ubalansert prioritering mellom skole og latskap! Husker ikke helt hvordan det ble satt opp for meg, men jeg tror jeg bare skal gå halvparten av fagene sammen med dere(Runar & Co) i vårsemesteret, så tar jeg opp fag i det semesteret. Så jeg tror jeg får to stykk 40 poengs semestere - det anbefales ikke -.- Endret 7. august 2011 av Stoddart Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Hvor finner man timeplanene for medieproduksjon? Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Bachelor: Her Årskurs: Her Er også øverste linken under "direkte til" på denne siden 1 Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Takker. Men er det bare undervisning to dager i uken? Og hva er demokratisk tid? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 Takker. Men er det bare undervisning to dager i uken? Og hva er demokratisk tid? Ser sånn ut for deg, heldige jævel. "Demokrati tid" = fri. (For økonomistudentene hvert fall. Skjer ingenting.) Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. august 2011 Del Skrevet 7. august 2011 (endret) Demokratitid er tid satt av for møter i skolens foreninger og lag, samt for tillitsvalgte, studentparlamentet osv. Og klassens time for de som har det etc. Endret 7. august 2011 av Fredrik Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Takker. Men er det bare undervisning to dager i uken? Og hva er demokratisk tid? Du mangler ett fag der. Det er altså ett fag som ikke har blitt satt opp i timeplanen enda Så det er nok mer enn 2 dager Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 Sånn forresten, er det noen som veit hvor lang tid det tar før HIG sender beskjed til Lånekassen at man er tatt opp som student og har rett på å gå opp til eksamen? på studentweb står det at alt er betalt og i orden, men at de ikke har sendt beskjed til Lånekassen, woot? Sitter å ha enda ikke mottat fra Lånekassen heller, og det er jo bare 1 uke til utbetalingen skal skje, så ehm, litt kjipt å ikke få pengene før den 15/9 hvis de er treige... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå