Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de fleste har 1 Gbps opp/ned, eller 500 Mbps opp/ned. avhengig om det er kobberkabler eller fiberkabler. ihvertfall AFAIK. og så er det trådløse nett (Education roaming) tilgjengelig overalt. den har en så som så hastighet med tanke på nedlasting, men den funker helt fint for surfing, spilling og andre mindre krevende ting. stabilt og fint.

Lenke til kommentar

Mente selvvalgt begrensning i Vuze ja. Men det er tydeligvis ikke noe problem... men kommer nok til å sette max download speed til 5 MB/s og upload speed til 2 MB/s.

Jeg får bare gul smiley i Vuze, så jeg har merket at det går tregt på noen torrenter som bare har UDP-tracker. Noen som vet om det er noen TCP/UDP-porter som er åpne som jeg kan angi i settings?

Lenke til kommentar

500kb/s ned og 100 kb/s opp. Da har jeg raskere nett hos gamla... :p

Dette er hastigheten på studentboligene, så jeg tror han snakket om en selvvalgt begrensning.

623473862.png

Det skjønte jeg - og jeg bor på sentrum så jeg har hatt godt nytte av det nettet ett år nå :)

Men jeg mente at det heller var en sparsommelig begrensning ;)

Lenke til kommentar

Er 45 poeng godt nok for å komme inn på Spillprogrammering til høsten? Studielederen (Simon) sa at de slapp inn med 36 i fjor. 73 søker / 20 plasser ser litt dårlig ut.

Edit: Søkte på folkehøyskole, så nå har jeg i hvert fall backup om jeg ikke kommer inn.

Endret av GisleAune
Lenke til kommentar

Er 45 poeng godt nok for å komme inn på Spillprogrammering til høsten? Studielederen (Simon) sa at de slapp inn med 36 i fjor. 73 søker / 20 plasser ser litt dårlig ut.

Edit: Søkte på folkehøyskole, så nå har jeg i hvert fall backup om jeg ikke kommer inn.

Jeg søkte Informasjonssikkerhet, de siste årene har alle kvalifiserte søkere kommet inn grunnet liten søkermasse, mens nå er det kun 25 plasser (5 mindre enn før), men 46 søkere :/ Er litt bekyrmet for det as! Jeg har 42 poeng ca.

Lenke til kommentar

Har nå fått tilbud om 3. valget, siden jeg ennå ikke er kvalifisert for Geomatikk.

Går R1-kurs ved HiG nå, og kurset avslutter 28. juli. Hvordan blir gangen i dette nå fremover? Får jeg automatisk tilbud under suppleringsopptaket da eller?

Lenke til kommentar

Jeg gikk R1-kurset i fjor, og ble fortalt at jeg kom til å bli fortalt at jeg ikke kom inn på førstevalget, men at jeg ville «komme inn der likevel hvis jeg besto mattekurset». Hvordan dette virker i praksis er jeg usikker på, men du kan jo ringe 61 13 54 00 og høre!

Lenke til kommentar

Akkurat.

By the way... vet du hvordan de har satt grensen for å bestå R1-prøven? Og hvordan var prøven du hadde?

De er ganske snille i rettinga på R1-prøva mener jeg. Av de som tok prøva ifjor, så tror jeg det var 7 som strøk.

Prøva var enklere enn forventet. Så er nok ingen fare om en bare står på litt!

Lenke til kommentar

Nå er det ikke lenge igjen før leiligheten (som nevnt litt tidligere i denne tråden) skal ut på finn.no og aviser. Sannsynlig visning 15. august.

Har dere noen lure måter å spre det glade budskap til nye studenter (og gamle) på HiG før skolestart?

Lenke til kommentar

Jeg tør ikke. Jeg har irritert meg så mange ganger over folk som misbruker epostlisten, at jeg ikke vil havne i den gruppen selv.

Salgsannonser er jo ikke lov, så kan nesten ikke tillate din bare fordi jeg selv går på skolen. ;) Men du får følge med, kanskje folk kommer hit og spør om vi vet om ledige leiligheter/hybler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...