Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik

Anbefalte innlegg

Trenger ikke bruke penger på den boka. Lag en Wiki-bok i stedet og skriv den ut. Mye lettere å lese. ;)

Joda, kan være en fin metode for å systematisere det. Syns fortsatt det er greit å ha boka. Er selv i full gang med å lage mindmaps fra pensum, så satser på å studere de mest før eksamen..

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Må nesten bare skryte og anbefale litt til de av dere som går på HiG. Tidligere Shapes treningssenter (heter Kondis24 nå) er å anbefale om dere trenger treningssenter. 249,-/mnd for studenter (299 vanlig), ingen bindingstid, døgnåpent og nye apparater. Studentvennlig pris, så håper at det går i pluss og kan fortsette med det!

Dette er ikke ment som reklame eller noe, jeg har ingen egeninteresse av det selv, utover det at gode tilbud fortjener å gjøre det godt!

Lenke til kommentar

Er det noen her som kan fortelle meg litt om hvordan det er å gå på programvareutvikling, jeg har dette på førstevalget og jeg synes det som står i emnebeskrivelsen ser kjempe spennende ut, men jeg vil gjerne høre om erfaringer rundt studiet av andre. Og gjerne noe om utelivet i Gjøvik, selvom mine forventninger til denne delen ikke er så utrolig høye.

Lenke til kommentar

Kan ikke noe om linja du har søkt på, men kan fortelle litt om det andre du lurer på. Finnes pr. i dag 5 utesteder i Gjøvik + Studenthuset. Kan skrive litt om noen av dem.

Chaplin - Altfor stappfult hver lørdag. Vil tippe det er det mest populære stedet.

Toto's - En del som drar hit og, selv har jeg aldri vært her. Karaoke fredager. Inntrykk av at det er litt brunt og mye fylliker som vanker der, uten at jeg med sikkerhet kan si det.

Saft - Eneste ID18-club i Gjøvik. God stemning på en lørdag.

Flipp - Nyåpnet bar "for deg som liker flipperspill, biljard, shuffleboard, arkadespill, dart, godt øl og god rockemusikk på jukeboksen."

Siste sted husker jeg ikke hva het, men var et ID23-sted tilknyttet et hotell litt unna resten av byen.. Også nytt.

Ingen av stedene trenger å gjøre så mye ut av seg, i hvertfall ikke de mest etablerte, da det er nok av folk som vil ut i Gjøvik/Toten/Raufoss-området. Derfor er det nok neppe den mest spennende byen å dra ut i. Middelmådige DJ'er og musikk og irriterende kø og cover charge hos Chaplin. Enkelte småkonger som er dørvakter som ber deg gå deg en runde gang på gang..

Må nesten nevne Studenthuset og. Her er det god stemning om det er gode arrangementer i helgen. Torsdager ikke så godt om det ikke skjer noe helt spesielt. Er nok herfra jeg har mine beste minner fra når det gjelder uteliv. Studentene som driver det er også flinke med å skaffe artister til konserter her. I år har f. eks. Bjørn Rosenstrøm, Bjørn Hellfuck, Karpe Diem, John Olav Nilsen & Gjengen spilt her.

Endret av Nik0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kan jo svare litt på programvareutvikling. jeg har gått litt skole fra før, så jeg gikk ikke et "vanlig løp", men tar en del fag der. når dette semesteret er over vil jeg ha gått et år, med litt flere fag enn vanlig. jeg har fire tipoengsfag per semester. (det som er vanlig er tre tipoengsfag.)

jeg kan jo begynne med å si med en gang at jeg angra etterhvert på å ha søkt på programvareutvikling, og flytter over på spillprogrammering til høsten. dette er ikke fordi jeg nødvendigvis vil jobbe med spill, men fordi jeg vil programmere. programvareutvikling er nemlig veldig fokusert på at du skal jobbe med systemutvikling-prosjekter. gjerne i selskap som ikke er programvarehus, men driver i en annen industri med behov for IT. IT-ledelse er også et fokus ved programvareutvikling.

dette fører til et stort fokus på "prosessen". din bacheloroppgave vil f.eks bli vurder 2/3 utifra dokumentasjon. dette førte til at jeg nå skifter over. jeg vil kode. ikke skrive kravspesifikasjoner, snakke om IT-strategi, e.l. er ditt mål å være med på hele systemutviklingsprosessen, så er dette linja for deg. vil du kode, så er spillprogrammering et bedre valg.

håper det der var litt til hjelp. :-)

Endret av aarolilja
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er nok ikke noe problem, alle som søkte Geomatikk sist kom inn.

21 personer har geomatikk som førstevalg ifølge årets søkertall. Tar de inn alle da eller, siden det står "Planlagte studieplasser: 15"? Jeg har kommet inn på R1-kurset i sommer ihvertfall. Blir man prioritert på noen måte siden man går det kurset montro? Det er krise hvis jeg ikke kommer inn på geomatikk på HIG.

Lenke til kommentar

De tar nok ikke inn fler enn 15 i hovedopptaket, men i varaopptaket er det vanlig å overbooke. Mulig noen melder avbud også. Hvor mange de overbooker med regnes så vidt jeg vet etter trenden tidligere år; hvor mange som slutter etter første året etc..

6 fler er jo ikke mange, men umulig å si om de vil ta inn 6 fler enn planlagt.

Om du er veldig nervøs kan du jo kontakte opptaksleder på admission[at]hig.no, og høre om hva de planlegger. Husker jeg gjorde det:)

Lenke til kommentar

Får satse på at det ikke er en haug med søkere som har høyere poeng enn meg (46,8). Og at noen søkere ikke er kvalifisert eller stryker R1-kurset.

Så på statistikken for suppleringsopptaket i 2010 og 2009... og det ser ut som det er stor sjanse for å komme inn ihvertfall.

------Planlagte studieplasser---Søknader tilbud

2010----------15----------------18

2009----------15----------------20

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...