Skagen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Jeg er trønder og skal dit sammen med en studiekamerat. Vi fikk ordnet oss leilighet i dag, så blir flytting om ikke lenge. Endret 14. juni 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Hvor skal folk bo da? Har alle fått tak i et sted? Lenke til kommentar
Sir_Wrathson Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Hvor skal folk bo da? Har alle fått tak i et sted? Jeg må vente til jeg vet at jeg kommer inn, før jeg kan skaffe meg plass Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hvor skal folk bo da? Har alle fått tak i et sted? Jeg driver og undersøker leiemarkedet hver dag for et bra tilbud. Max pris ligger vel litt over 5000. Vil gjerne bo nærme skolen, men også ha et fint sted å bo. Synd jeg ikke kjenner noen som skal starte der, ellers kunne man gått sammen å spleiset. Endret 15. juni 2008 av Mr.SS Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du og Sir_Wrathson kan vel sikkert spleise? Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Fikk inntrykk av at det var veldig mange bakker der :O To ting du får mye av på Gjøvik er bakker og rundkjøringer! Jeg er trønder og skal dit sammen med en studiekamerat. Hva skal du studere, Skagen? Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Skal selv gå mediedesign eller medieproduksjon. Kommer an på hva jeg kommer inn på.Noen som skal gå på det samme? Ja! (hvis jeg kommer inn selvsagt) Endret 20. juni 2008 av Idonotlikebroccoli Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Hva skal du studere, Skagen? Jeg skal ta sisteåret av bachelorgraden min i geografi der. Skal ta fag i geografiske informasjonssystemer som vil si alt som har med digitale kart og kartlegging å gjøre. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg skal ta sisteåret av bachelorgraden min i geografi der. Skal ta fag i geografiske informasjonssystemer som vil si alt som har med digitale kart og kartlegging å gjøre. Ikke verst. Vil det si IMT eller ING? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Både ING og GEO (geomatikk), men kan også bruke emner fra IMT om jeg ønsker da jeg har godkjent godt over 100 sp med emner totalt til å velge blant. Blir bl.a landmåling, CAD/DAK for bygg, digitale terrengmodeller, kart/GIS-fag, m.m. *gleder seg*. Medieproduksjon er vel under IMT det? Endret 21. juni 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Både ING og GEO (geomatikk), men kan også bruke emner fra IMT om jeg ønsker da jeg har godkjent godt over 100 sp med emner totalt til å velge blant. Blir bl.a landmåling, CAD/DAK for bygg, digitale terrengmodeller, kart/GIS-fag, m.m. *gleder seg*. Medieproduksjon er vel under IMT det? Ikke verst! Ja, medieproduksjon ligger under IMT. Helt ålreit. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Flytter til Gjøvik i mårra Blir spennende. Flere som skal ta 2MX sommerkurs? Lenke til kommentar
Mr_Meph Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Hey folks! Fisk1, ser du er i gang allerede.. 3. klasse student og gul-fadder her (du skjønner farge systemet når du kommer til HiG). Skal til å gå inn på 3. klasse medieteknologi, så om noen har noen spørsmål der så kan jeg jo prøve å svare. Ellers er jeg Barsjef for studenthuset her på Gjøvik, eller det vil si, Fisk1 en min lille slave. Muahaha... Håper alle er klare for 3 fartsfylte uker når dere kommer hit, for vi går rett på fadder programmet. Mr_Meph Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Kan du bare generelt fortelle meg om medieteknologi-studiet? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Når begyner fadderukene Mr_Meph? Husker ikke når det begynte i fjor. Lenke til kommentar
Mr_Meph Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Vel, kan vel først si det at jeg gikk da medieproduksjon 1. klasse, og byttet over til medieteknologi 2. klasse. Det dette egentlig betyr er vel det at Medie teknologi og Medieproduksjon er temmelig likt egentlig i første klasse. Men som nevnt tidligere er denne linjen rettet mere mot teknologien, kodingen og den teknologiske løsningen bak medier enn hva medieproduksjon er, så har du mediedesign som skal designe det produksjon skal lage, som teknologi skal løse, så sitter management på toppen og styrer penga... heh... Du har fag som Informasjons & Publiserings Teknologi (IPT), grunnleggende programmering i JAVA, webutvikling (også inkludert her er basis PHP). Det er bare noe av det du har i første klasse. Andre klasse har du ting som WWW teknologi, dypere inn i web utvikling, og så har du database teori. I tileg til dette får du noen fag som prosjektstyring og systemutvikling, rett og slett noen ledelse fag som lærer deg om hvordan man burde gå frem for å lage ett system osv... Kan si det slik at den som skal gå medieteknologi burde være glad i å kode litt for å si det på den måten. I tilegg får du jo da 3D modellering sammen med produksjon i 3. klasse igjen, og andre valgfag. Vet ikke helt hva mer jeg kan si sånn kort om det, men er det noe så spørr... Når det gjelder fadderuka begynner festivitetene den 20. August! Sier ikke hvem, men vi begynner med konsert allerede første dagen! Endret 7. juli 2008 av Mr_Meph Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 ^ I hvor stor grad kommer man innom lyd-bilde- og videoredigering på medieteknologi? Lenke til kommentar
Mr_Meph Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 ^ I hvor stor grad kommer man innom lyd-bilde- og videoredigering på medieteknologi? Om lyd-bilde og videoredigering er det du vil fokusere på, så vil jeg anbefale å prøve å komme deg inn på medieproduksjon istede. Temmelig lite av det i medieteknologi kan du si, men det finnes jo alltid valgfag du kan velge disse emnene innen... Lenke til kommentar
Rognalf Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Jeg vet ikke helt hva jeg vil fokusere på for å være ærlig, men det er hvertfall godt å vite at begge studiene ser ut til å inneholde noe jeg interesserer meg for og ønsker å fordype meg i Så får vi se den 20. om det blir medieteknologi eller -produksjon, eller om jeg kommer inn i det hele tatt Endret 14. juli 2008 av Idonotlikebroccoli Lenke til kommentar
Camron Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 (endret) Postgirobygget spiller konsert på kvelden 20. august. Superfan varmer opp for Postgirobygget, så det blir en kveld med mange musikalske godbiter! http://fadder.hig.no/index.php Btw, i år skal jeg vinne pokerturneringen, så det er nesten ikke noe vits for andre å melde seg på. Endret 14. juli 2008 av Camron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå