Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik

Anbefalte innlegg

Jeg skal søke meg inn på HiG til høsten. Gleder meg. :) Mediaproduksjon, sansynligvis årsstudium. Noen som vet noe om den linja?

Jeg går bachelor medieproduksjon på andre året, så ja. :)

Hva vil du vite?

Den ble jo fikset ganske fort. Hehe. Det var deg jeg "traff" stående ved heisen den kvelden den var fucked kanskje? =P

Det sku stemme det, sto og venta på heisen med frøkna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går bachelor medieproduksjon på andre året, så ja. :)

Hva vil du vite?

Hvilke forkunskaper bør man ha? Evt viktig å ha gått media VGS, eller bare en fordel? Hva innen mediaproduksjon er det mest fokus på? En jeg snakka med, mente at Gjøvik fokuserte mest på web-delen av studiet. Mye å gjøre hjemme, eller er det litt opp til deg selv og hvilke karakterer du vil ha?

Prøver å være litt konkret, men er ikke så lett egentlig.. :p

Lenke til kommentar
Hvilke forkunskaper bør man ha? Evt viktig å ha gått media VGS, eller bare en fordel? Hva innen mediaproduksjon er det mest fokus på? En jeg snakka med, mente at Gjøvik fokuserte mest på web-delen av studiet. Mye å gjøre hjemme, eller er det litt opp til deg selv og hvilke karakterer du vil ha?

Prøver å være litt konkret, men er ikke så lett egentlig.. :p

Tja... Å ha gått et mediestudie på forhånd vil nok gi deg noen fordeler i første semester, men etterhvert jevnes kunnskapsnivået ut. Det legges mye vekt på grunnleggende opplæring de første semesterne, siden flesteparten av de som kommer inn ikke har noen mediabakrunn.

Jeg syns studiet er veldig fokusert mot videoproduksjon, men dette er jo opp til enhver, hva man vil fokusere på.

Det er mye spillerom for individuell "trening" på skolens utstyr, så om du f.eks vil teste noe på fritiden er det gode muligheter for dette.

Det er dermed mest opp til enselv hvor mye en jobber utenom forelesningene og de obliatoriske oppgavene, men det lønner seg nok å jobbe utover de timene som er avsatt på timeplanen om man vil lære mye og få gode karakterer!

Fortsett å spør om det skulle være noe mer. :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg er både Sørbyen, Kallerud og Sentrum ganske bra. Nordbyen virker forsåvidt ok det og, men det er vel ganske mange per dusj og kjøkken tror jeg. Selv bor jeg på Sørbyen for 2800/mnd med strøm, internett og varmtvann inkludert i prisen, så jeg er svært godt fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg leide 2-3 måneder før i sommerferien, men måtte også betale noen måneder før. Dette var fordi jeg valgte en attraktiv, privat løsning som jeg aldri hadde fått tak i hvis jeg ikke hadde gjort det ofret. Dette må du kanskje være innstilt på hvis du skal få de beste "deals" når det gjelder det private markedet. Regn ihvertfall 4500 og oppover hvis du skal ha god standard.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Mediedesign og medieproduksjon :)

To linjer som virker interessante for meg. Har dog Virtuell kunst og design, Hamar på første valg. Noen som kan overbevise meg om å bytte til HIG som første? Er igrunn veldig usikker på hvilke linjer eller skoler jeg satser på.

Lenke til kommentar

Hamar er en ørlite større by. Du har vel like godt tilbud med uteliv i begge byene, men en liten fordel til Hamar når det gjelder tilbud før du fyller 20 hvis du ser bort ifra studenthuset her i Gjøvik. Jeg selv valgte gjøvik fordi jeg kommer fra Hamar området, hadde ikke orket å flytte til en by jeg har vært i i nesten 20 år. Uansett, velg den linjen som synes å interessere deg mest. Den beskrivelsen av studiet som er mest attraktiv i forhold til hva hjertet ditt skriker etter, og hør med studenter som går på det du lyster om. Veldig viktig!

Medieproduksjon virker bra her i Gjøvik, men så har du jo veldig mange Høgskoler / Universitet som tilbyr det nå! Design er det vel litt prestisje å komme inn på her i Gjøvik, etter som jeg har skjønt det. Du må ha et snitt over 4 ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...