Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen er fadderukene? Quizopplegget så litt artig ut. Jeg er litt sær og loner-ish, men skal liksom forsøke å "get out there" og ikke bli gående alene som jeg har gjort på VGS.

Noen som har tatt det R1-kurset (tilsvarer 2MX) forresten?

Fadderukene er helt konge! var det for min del, veldig inkluderende :) Syntes det er hyggelige folk i uansett retning man vender seg på skolen. Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
Er det mange enkeltleiligheter og sånt å leie på Gjøvik? Bofellesskap er en jævla uting. :p

Det er en del slike leiligheter her, men min erfaring er iallefall at disse koster en del mer pr. måned enn et bofellesskap.

Er du villig til å betale får du selvfølgelig et bra sted for deg sjøl! :)

Lenke til kommentar
Det er en del slike leiligheter her, men min erfaring er iallefall at disse koster en del mer pr. måned enn et bofellesskap.

Er du villig til å betale får du selvfølgelig et bra sted for deg sjøl! :)

Jeg skal søke meg inn på HiG til høsten. Gleder meg. :) Mediaproduksjon, sansynligvis årsstudium. Noen som vet noe om den linja?

Jeg kommer også til å skaffe men en egen leilighet. Har prøvd bofellesskap oig det funka ikke for meg. :p

Lenke til kommentar

Har ikke tatt det. Tar sikte på å ta det i sommer om jeg skal inn :)

Noen som vet hva snittet er for programvareutvikling-linjen på denne skolen?

Alle kom inn i fjor. Dvs ca. fem stk., så det skulle ikke være noe problem å få plass.

woot! fem stk. Noe spesielt med linjen på skolen, eller er det få som genrelt har lyst til å gå det? o.O

Har hørt det er billigere å leie leilighet fra private i Gjøvik, i forhold til SOPP. Stemmer det? Hvor finner jeg slike annonser? :)

Lenke til kommentar

"Problemet" tror jeg er at folk stort sett ønsker seg til storbyene for å studere, slik som Trondheim og Oslo. At problemet ligger hos skolen har jeg i alle fall ikke opplevd som tilfellet. Tvert imot så synes jeg at lærerne er flinke og kompetente, og læringsutbyttet jeg har hatt er veldig stort på HiG. Jeg angrer ikke på at jeg tar et år med ekstern utdanning hos HiG, selv om jeg egentlig studerer ved NTNU og får graden min der.

Edit: Jeg tar fag fra geomatikk, så jeg vet dessverre ikke noe konkret om akkurat programvareutvikling-linja som nevt.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Har ikke tatt det. Tar sikte på å ta det i sommer om jeg skal inn :)

Noen som vet hva snittet er for programvareutvikling-linjen på denne skolen?

Alle kom inn i fjor. Dvs ca. fem stk., så det skulle ikke være noe problem å få plass.

woot! fem stk. Noe spesielt med linjen på skolen, eller er det få som genrelt har lyst til å gå det? o.O

Har hørt det er billigere å leie leilighet fra private i Gjøvik, i forhold til SOPP. Stemmer det? Hvor finner jeg slike annonser? :)

Er ikke noe spesielt med linja. Er vel helt normal, hehe. Lærerne her er bra, ja.

Endret av Jassogitt
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er denne linjen forholdsvis ny. Mange av fagene på denne linjen deles også av andre linjer, f.eks data ingeniøren slik at i praksis er det vel aldri kun 5 som tar ett fag. Slikt finner du ved å se på emnebeskrivelsene for de forskjellige linjene.

Du kan selvfølgelig være heldig å finne noe som billigere enn SOPP, jeg var i allefall det ved 2 anledninger. Som regel går verdien ned jo lenger unna høgskolen/sentrum du er. Beste stedet å lete er vel finn.no og zett.no (hvor alle annonser i Oppland Arbeiderblad havner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...