Gå til innhold

Er det vits med 8 GB RAM?

Anbefalte innlegg

Har inne vista x64 sp1 ultimate akkurat no og her bruker maskina 6.7GB minne som er cachet. Maskina har jeg ikke restartet siden i går. Starter jeg opp photoshop nå, går det lynkjapt, ettersom jeg brukte det i går.

Jeg har deaktivert komplett prefetch og superfetch og mye mye mye mye mye mye MYE mer, men vista liker å ha masse minne uansett.

Litt offtopic her, men vet du om noen gode web sider om tweaking?

Spør siden det kan virke som du har gjort endel arbeid i tweaking i Vista :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Neste maskin her i gården blir 32GB minst. Det er gjerne overkill, men gud så gøy det er!

Du begynner jo å snakke litt sære hovedkort da. Er det forresten noen kort i det hele tatt som kan ha 32Gb som ei blokk ?

Lenke til kommentar
Har inne vista x64 sp1 ultimate akkurat no og her bruker maskina 6.7GB minne som er cachet. Maskina har jeg ikke restartet siden i går. Starter jeg opp photoshop nå, går det lynkjapt, ettersom jeg brukte det i går.

Jeg har deaktivert komplett prefetch og superfetch og mye mye mye mye mye mye MYE mer, men vista liker å ha masse minne uansett.

Litt offtopic her, men vet du om noen gode web sider om tweaking?

Spør siden det kan virke som du har gjort endel arbeid i tweaking i Vista :)

Windows er jo veldig lett å tweake synes jeg da, har man brukt regedit noen ganger er det lett å finne fram igjen. Jeg tar alt med en god klype salt når jeg leser over tweak sider men tweakhound.com, black viper, eldergeek.com er helt greie. Iallefall de 2 siste som oppslagsverk for info. Mye ram er gøy! Forøvrig gjør jeg tweaks selv rett ifra hodet.

Det var jo en kar her som skulle ha seg pc for 50 tusen og han gikk for noe sånt som kun 4gb minne. Tragisk. Har du veldig veldig mye minne, og tweaker PC-en deretter kan du jo ende opp med at når systemet booter opp, kopierer det filer til ram, og alle system oppringinger til drivere og slikt går da direkte til ramdisken istedet for c-disken f.eks.

Å surfe pic-lens med nettleser og cache som ligger i ramdisk, må bare prøves.

Eller å starte ett spill som er i minne, alltid først på serveren =)

Tiltman, 32GB minnebrikker type ddr-x vet jeg ikke om, men du finner hovedkort som tar både 32gb,64gb eller mer for en grei penge.

Jeg er spent på hva som kommer etter ddr3, og hvor mye det vil være verdt det, håper å se 8gb brikker ddr2 eller ddr3, etterhvert.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...