Hemat Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei Av/på knappen på mobilen min (HTC p3300) er ødelagt. Jeg sendte mobil til verkstedet (bestemt av komplett, da de har avtale med verkstedet) og noen dager etter fikk jeg denne meldingen fra komplett: Hei Vi har fått følgene melding fra vårt service verksted: "Produktet har vært utsatt for fysisk overbelastning Telefonen anses som ikke lønnsom å reparere pga Av/på switch er avrevet fra printkortet.Det kan returneres ureparert (vil koste kr 290,- eks mva) eller vi kan beholde apparatet (koster ingenting). Hvis vi ikke får svar i løpet av 14 dager, anses saken for avsluttet, og vi sender apparatet tilbake med faktura. " Vennligst gi oss beskjed hva du ønsker å gjøre. Mvh ASO - Retur Komplett.no Jeg tolker det slik at det ikke er en garanti sak, tar jeg feil? Vel, hvis jeg ikke tar feil og det ikke er en garanti sak, vil det gå an å "kjøre" reklamasjon på det. Skal bare legge til at jeg har brukt mobilen som det er ment å bruke, har ikke vært "slem" mot den. Mobilen er ikke 1 år gammel en gang. Takker for alle svar Dårlig formulering men satser på at dere forstår det Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det er ikke en garantisak..dette er ikke noe feil i fra produsenten sin side.. Det vil ikke hjelpe og kjøre reklamasjon på den her heller.. Her sier de at mobilen har vært under fysisk overbelastning.. og da er det ikke mobilen som ikke holder mål.. Da er det feil bruk! Vist du brukt mobil "normalt" og denne av på knappen gikk i stykker, så kunne du reklamert på den pga en slik knap forventes det av at skal ha bedre holdbarhet.. men når de ser og mener at den har fått hard kjør så forventes det ikke at knappen den skal tåle det heller.. Hadde de ment den var blitt brukt normalt så hadde det blitt en garantisak siden du er innenfor garanti perioden.. EDIT: Du kan selvsagt si til dem at telefonen har blitt brukt normalt.. men det er veldig vanskelig og vinne den saken når de mener at de ser det på den har blitt brukt feil! Endret 7. mai 2008 av Cenariuz Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det er i alle fall stor forskjell på hva folk mener er normal bruk. Fordi man må holde av/på-knappen inne en stund før man får slått av og på telefonen, er det mange som trykker rimelig hardt på den, selv om det ikke er nødvendig. Er det mulig dette har skjedd? Lenke til kommentar
Hemat Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hei, og takker for svarene Tviler på at jeg har trukket på knappen hardere enn nødvendig, men som dere peker på så blir det nok vanskelig å bevise det. jeg snakket med Verkstedet idag og de henvendte meg til komplett, som vanlig. Jeg forklarte til han jeg pratet med at jeg hadde brukt telefonen normalt. da sa han fyren på kundeservice at jeg kan registrere det på retur på komplett.no slik at jeg får sendt det til dem, og da skal de prøve å se om de kan gjøre noe. jeg tror jeg sender den inn. Da får de avgjøre det. Lenke til kommentar
Grams Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg har samme erfaringer med dårlig HTC-kvalitet og elendig servicenivå hos forhandler og serviceverksted. Tastaturet på min HTC begynte å fuske etter noen uker, og etterhvert løsnet den eksterne antennekontakten fra hovedkortet, selv etter forsiktig bruk av et originalt HTC adapter. Telefonen ble etter dette lite brukbar. Siden telefonen gikk i stykker ved noe som ikke kan være noe annet normal bruk, valgte jeg å reklamere. Forhandler Amentio og deres servicepartner MCare avviser at dette er noen garantisak fordi telefonen "er utsatt for fysisk overlast", og spørsmål om reklamasjonsansvar ble avvist med "saken er avsluttet fra vår side". For 460 kroner kunne jeg imidlertid få tilbake den samme telefonen. Hvis du mener telefonen din har gått i stykker etter ved normal bruk, har du rett til å reklamere. Du kan rette reklamasjon både mot selger og den som har avtale med selger om å avhjelpe mangler. Hvis ikke det hjelper, kan du klage selger inn for Forbrukerrådet. Det er bare å fylle ut et skjema på deres hjemmesider. Endret 22. september 2008 av Grams Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Way to go: Anbefal forbrukerrådet! Det som kommer til å skje er at Komplett/serviceverkstedet kommer til å svare med konklusjonen fra teknikeren, og kunden er like hjulpet. Lenke til kommentar
Grams Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Way to go: Anbefal forbrukerrådet! Det som kommer til å skje er at Komplett/serviceverkstedet kommer til å svare med konklusjonen fra teknikeren, og kunden er like hjulpet. Det ville nok ha vært til større hjelp om selgeren hadde tatt ansvaret når de har solgt en HTC-telefon som ikke tåler normal bruk. I tilfeller der selger løper fra dette ansvaret, kan nok Forbrukerrådet hjelpe til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå