sttrons Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Poster enda et bilde jeg. er fra første dagen jeg hadde kameraet ordentligt i bruk.. er fra SS2 i rally sørland, har flere bilder, men ble mest fornøyd med dette Kritikk?? Ja takk Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 hva med å beskjære bildet litt? Syntes ikke akkurat at det hodet gjorde seg der. Er også litt vel mye tatt med over selve bilen. Ellers så syntes jeg nesten bildet virker litt statisk, altså er ikke mye som roper fart i bildet. Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 har ikke hatt det innom PS. ser hva du mener ja. vet også nå at jeg kunne hatt lengre lukketid Lenke til kommentar
presjes Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hvilket kamera og objektiv er brukt her? og hvilke innstillinger brukte du? EXIF? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Kritikk??Ja takk Først og fremst har det lite for seg å legge ut bilder her du ikke er "ferdig" med. Jeg har følgende forslag til redigering: Endret 8. mai 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 legger ut bilder jeg ikke er ferdige med for å lære meg å bruke kameraet, ikke PS. så det jeg er ute etter er kritikk om hva jeg kunne gjort teknisk anderledes. eller som du har gjort her, beskåret bildet. kunne jeg gjort med kameraet, enten ved å zoome eller gå nærmere. kameraet er nikon d40 med kit objektiv exif= stod på auto, så er ikke sikker Lenke til kommentar
presjes Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 legger ut bilder jeg ikke er ferdige med for å lære meg å bruke kameraet, ikke PS.så det jeg er ute etter er kritikk om hva jeg kunne gjort teknisk anderledes. eller som du har gjort her, beskåret bildet. kunne jeg gjort med kameraet, enten ved å zoome eller gå nærmere. kameraet er nikon d40 med kit objektiv exif= stod på auto, så er ikke sikker Jeg vet ikke om det er meg som er pixelidiot eller ikke, men syns bilen ble litt uskarp generelt. Prøver meg på en teori her så får de som kan dette skyte meg: Hvis lukkertiden hadde hvert noe lengre, og man hadde panorert, dvs fulgt bilen med kamera så ville bilen blitt skarpere tror jeg og bakgrunnen som ikke beveger seg ville fått en høyere fartsfølelse. Eventuelt hatt en raskere lukkertid og fått låst hele bilde, men da mangler man fartsfølelsen i actionbilde som man tar av rally vil jeg si. Litt panorering er jo fint for å holde bilen i fokus, men med rask nok lukkertid så vil den fange bilen i ett med bakgrunnen. Bilde er ganske stort, så mulig jeg bare blir lurt av det, men på den croppa utgaven til k-ryeng så ser jeg det samme. Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 en annen liten tanke er å få bilen skrått forfra. Får ofte mer fartsfølelse da. fra siden virker ofte ting statisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå