Optique Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hei, har et spørsmål angående hodepine. Har daglig en dundrende hodepine, skjønner ikke hvorfor. Min mor sier at jeg ikke får i meg nok væske men jeg drikker mye vann,melk etc. daglig. Det er en skikkelig plage, spesielt på skolen. Noen som har tips eller vet hva det er ? Endret 11. mai 2008 av Satyric Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Dårleg inneklima på skulen? På svært mange skular er det uforsvarleg dårleg luft i klasseromma. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Dårleg inneklima på skulen? På svært mange skular er det uforsvarleg dårleg luft i klasseromma. Dette kan være en årsak. Lite søvn fører til hodepine, i hvert fall for meg. Sov rundt 10 timer i helga og se om du får hodepine. Hjelper det ikke bør du gå til lege. Du lider kanskje av migrene. Jeg har selv mye hodepine, og det kan knekkes med bra luft, mye vann, og god søvn. Å sove for mye gjør at du får vondt i hodet, så ikke sov ALT for lenge. Endret 7. mai 2008 av Crashking Lenke til kommentar
Optique Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Hmm, ja du sier noe med det om klasserommet. Vi har veldig dårli luft der. Sover 7t pr. natt. Får prøve til helga med 10 timer. Har snakka med læreren om den dårlige luften men det blir ikke gjort så mye. Men takk for svar så langt =) Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Hmm, ja du sier noe med det om klasserommet. Vi har veldig dårli luft der. Sover 7t pr. natt. Får prøve til helga med 10 timer. Har snakka med læreren om den dårlige luften men det blir ikke gjort så mye. Men takk for svar så langt =) Vil nok tru at den dårlege lufta er ei ganske viktig årsak til at du får hovudverk. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Hei, har et spørsmål angående hodepine. Har daglig en dundrende hodepine, skjønner ikke hvorfor. Min mor sier at jeg ikke får i meg nok væske men jeg drikker mye vann,melk etc. daglig. Det er en skikkelig plage, spesielt på skolen. Noen som har tips eller vet hva det er ? Hvor føler du hodepinen? I pannen? Har du målt blodtrykket? Vaio Lenke til kommentar
Optique Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Vaio, hmm. Det er igrunnen i tinningene jeg kjenner det mest. Sånn skikkelig verkende EDIT: Nei har ikke målt det. Hva kan føre til høyt blodtrykk hos meg tro ? Endret 11. mai 2008 av Satyric Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Anngåande det med søvn: 7 timar søvn skal visst vere det mest ideelle har eg høyrt. Det er ikkje bra å sove for mykje heller veit du. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 (endret) Vaio, hmm. Det er igrunnen i tinningene jeg kjenner det mest. Sånn skikkelig verkende EDIT: Nei har ikke målt det. Hva kan føre til høyt blodtrykk hos meg tro ? Leses ut som helt vanlige hodepine assosiert med stress, lite søvn og dårlig kosthold (vitaminer). Mitt råd: Sov mer, spis sunt og mosjon. Lykketil Vaio edit:hodepinne Endret 11. mai 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Optique Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2008 Vaio, der sa du noe. Det kan jo rett å slett ha noe å si med for lite mosjon. Trimmer utrolig lite og stresser mye i løpet av en dag. Jeg skal prøve meg med noen endringer sånn som trim,kosthold etc. Jeg spiser jo også ganske usunt Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Utrolig mange problemer som kan løses bare ved rett kosthold og litt bevegelse Lenke til kommentar
Optique Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2008 Så sant, så sant Jeg skal prøve det denne uka Lenke til kommentar
Optique Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2008 Konklusjon: Litt trim og godt kosthold hjelper mot alt Har prøvd å spise sunt å ta meg en spasertur daglig, og det funket fint kan du tro Lenke til kommentar
christo123 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Kjapt spørsmål! Når du har hodepine, får du kun smerte i hodet? Får du andre plager som ekkelt å se i lys, kvalme, må ligge i ett mørkt rom, osv? Kommer smerten i en slags takt med pulsen? Værtfall, om du kjenner deg igjen på noe av dette kan det være migrene. Hvis du har migrene, så kommer ofte migrene anfallene av såkalte triggere. Disse triggene utløses av forskjellige ting (Dårlig luft, spiser lite, lite søvn, osv..) Da er det bare å finne hvilken triggere som skaper anfallene, og prøve å unngå de. Hvis det går alt for galt kan du prøve en migrene medisin som Maxalt. For meg stopper Maxalt migrene anfall ca 100%, men har en liten ekkel bivirkning i at jeg blir tørr i munnen i ett par timer etter jeg tokk medisinen. Har dysleksi så har sikkert masse skriveleifer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå