Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Har en pc med en c: disk (40 gb) og en d: disk (250 gb) (begge IDE). Nå har jeg bygget ny pc og skal prøve å overføre filene fra D: disken til en ny disk (SATA). Men når jeg kobler til IDE-disken til den nye PC-en så ser jeg den ikke i Explorer. Jeg åpner diskbehandlingen og der er den, men jeg kan ikke tilegge den noe bokstav. I den andre PC-en fungerer den som bare det. Hvorfor er det slik? Er det noen oppdateringer som mangler ettersom det er ny installasjon som gjør at jeg ikke får brukt disken? Eller må jeg bare kjøre TestDisk for å få frem disken i den ny PC-en? Endret 8. mai 2008 av Slettet-0ncAanc1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kan du vise skjermbilde av Diskbehandling? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Her er bilde i ny installasjon. Uten_navn.bmp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 OK, jeg ser heller ikke noe problem der. La oss inspisere bootsektor. Last ned denne filen, kjør programmet, og legg ut BPB0list.txt. http://home.online.no/~paulsen8/MBRlister.zip PS: Ikke lagre skjermbilder som BMP, de blir så unødig store. Bruk GIF eller PNG istedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Takk for hjelpen. Jeg tenkte kanskje at det var GoBack som var synderen. Så jeg monterte D: disken i gamle PC-en igjen og avinstallerte GoBack (Goback er både på c: og D:). Så monterte jeg d: disken til den ny PC-en og nå kommer den fram! Så nå holder jeg på å kopiere for fulle mugger. Så saken er løst, men takk for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå