Gå til innhold

bk: tanker, "portrett"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hilde3.jpg

 

en del ps er utført her.

 

hei. skjønner ikkje koffor så få gir deg feedback. Har ikkje god peiling på slike bilder, selv om jeg ønsker å lære mer.

 

Men dette bilde ser i alle fall ut som fint lys på meg. Bilde er også behagelig, og jeg finner ingenting å utsette på dette, men så er ikkje jeg like pirkete som gjengen som henger seg opp i priker, og annet.

 

Har også sett mye annet bra av deg. Lever du av dette?

Lenke til kommentar

Fint bilde, og gratulerer med nytt utstyr, du brukte vel K100D med kit før - hvis jeg ikke husker feil?

 

Liker både poseringen hennes, utsnittet/komposisjonen du har brukt og stilen veldig godt! Eneste er hudfargen hennes som blir litt i blåeste laget (mulig det bare er min skjerm), føler liksom at bakgrunnen "farger" henne, om du forstår? Og så må jeg innrømme at jeg ikke liker logoer på bilder, men det er nå en bagatell.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

fint at dere liker bildet :)

 

Ja jeg brukte K100D helt frem til 1mnd siden, forøvrig brukte jeg ikke kit linsen, men fantastiske Tamron 28-75F2,8 linse :).. disse er solgt.. og angrer at jeg solgte tamron linsen, men men har 2 som er bedre.

 

OM jeg lever av dette, nei jeg får betalt nå og da. Må jo forsvare hobbyen sin. Kanskje når jeg har drevet med dette i 2 år til så kan jeg tjene penger på dette, kan jo drømme. Har drevet med foto i 2 år.

 

Angående fargecast og hudtone, Dette er behandlet frem, ønsket å få til en noe kald tone, et utrykk i fargene som passet med hennes utrykk.

 

Og ja.. skjermen er farge kalibrert:)

 

Og som alltid all kritikk taes i mot, også pirk.

Endret av DeViSoR
Lenke til kommentar
Ja jeg brukte K100D helt frem til 1mnd siden, forøvrig brukte jeg ikke kit linsen, men fantastiske Tamron 28-75F2,8 linse :).. disse er solgt.. og angrer at jeg solgte tamron linsen, men men har 2 som er bedre.
Det stemmer ja :-) Jo, 16-50 og 50-135 er flotte objektiver, har hatt gleden av å prøve de noen uker. Personlig passer 24-70 meg bedre rent brennviddemessig, så jeg vurderer å anskaffe den når kronene ruller inn (usikkert når)...
Lenke til kommentar
Ja jeg brukte K100D helt frem til 1mnd siden, forøvrig brukte jeg ikke kit linsen, men fantastiske Tamron 28-75F2,8 linse :).. disse er solgt.. og angrer at jeg solgte tamron linsen, men men har 2 som er bedre.
Det stemmer ja :-) Jo, 16-50 og 50-135 er flotte objektiver, har hatt gleden av å prøve de noen uker. Personlig passer 24-70 meg bedre rent brennviddemessig, så jeg vurderer å anskaffe den når kronene ruller inn (usikkert når)...

 

ja mulig jeg anskaffer meg den linsjen igjenn.. brennvidden er jo i grunn perfekt..

Får håpe tamron oppgradere den i nær fremtid, så vi får focus motor på linsen..

Lenke til kommentar

Meget fint bilde, skulle gjerne hatt en forklaring bak komposisjonen og posituren til jenta, for som et portrett så føler jeg at jeg vil se øyne til jenta og armen hennes foran syns jeg forstyrrer litt eller tar bort fokuset fra henne.

 

Bare noen tanker fra en amatør :)

Lenke til kommentar

fra en amatør til en annen..

 

det er en grunn til at jeg skrev "portrett" da dette egentlig ikke er en typisk portrett sjanger.

 

posituren: jeg prøvde å få til en positur der "jeg" som seer ikke blir trukket til hennes utseende, men heller hennes holdning. Armen og blikket til honda skal vise at hu tenker på noe som har hendt. Dette kan være noe trist, uro eller skyld. Men også skal det være en rolig holdning. Ikke noe ekstremt, det skal være ro og vite at tankene ikke nødvendigvis er noe vondt.

 

men om jeg lyktes, er jo du som seer som må vite.

Lenke til kommentar
fra en amatør til en annen..

 

det er en grunn til at jeg skrev "portrett" da dette egentlig ikke er en typisk portrett sjanger.

 

posituren: jeg prøvde å få til en positur der "jeg" som seer ikke blir trukket til hennes utseende, men heller hennes holdning. Armen og blikket til honda skal vise at hu tenker på noe som har hendt. Dette kan være noe trist, uro eller skyld. Men også skal det være en rolig holdning. Ikke noe ekstremt, det skal være ro og vite at tankene ikke nødvendigvis er noe vondt.

 

men om jeg lyktes, er jo du som seer som må vite.

 

My bad, overså tittelen da jeg ble så opphengt i bilde for jeg syns bilde var veldig fint og fin modell. Fikk lyst til å se henne smile.

 

For meg gir blikket absolutt en tankefull jente, og angående hånda som noen skriver fikk jeg en idé om hun hadde et kjede eller noe i hånda, så kanskje i historien tilhørte noen som hun tenker på.

 

Syns du klarte dette meget bra :)

Lenke til kommentar

Jeg regner med du har fått god nok KRITIKK lenger oppe her, så jeg hopper over storskrivinga, og påpeker at et område ved håret hennes til venstre er grått, noe som ikke stemmer helt med resten av hårfargen og bakgrunn. ser ut som om du har stat ned fargemetningen kraftig, så lagt på blåfarger, men glemt av hårtuppen. Bare en tanke :)

Lenke til kommentar

Har du klona bort appelsinen hun egentlig holdt i hånda? :p

Hehe, blikk og kropp er fin. Men hånda blir rar for meg.

Av de tre første kommentarene så jeg ingen som reagerte på dette, og ærligtalt sjøkkkerer det meg litt oO

 

Ellers tror jeg lyset som streifer nesen burde vært unngått.

 

Tatt hånden hennes litt ut fra kroppen så den ikke blir så klemt, blir fort håndball overarm av slikt :p

 

all that aside likte jeg fargen du har gitt veggen, og overall ett fint bilder godt over BKs generelle nivå=)

Lenke til kommentar

Det meste har vært kommentert av både + og -, så det er vel ikke mye nytt å tilføye bortsett fra at jeg liker bildet.

Synes hånden blir ganske dominerende i bildet, og tenker da at innholdet i den må ha stor betydning. Det første som slår meg er en forlovelses - eller giftering, og at hun står og overveier samlivsbrudd. Sikkert veldig søkt, men ser ingen annen mulighet.. :grin:

Lenke til kommentar

Jeg synes nesten bakgrunnen i det opprinnelige bildet var penere jeg...men jeg likte portrettet ditt veldig godt, hovedgrunnen til det er at det er så enkelt og "rent og pent" i linjer og farger, det er stil over det, ikke så mye "fiks-fakseri", det enkle er ofte best.

RandiA

Lenke til kommentar

morro med så mange forkjellige meninger.. :) takk for all kommentarer. Kommer til å ta med de fleste med videre ;)... dvs ikke bare rosen.

 

Cruel.. takk :).. syns du er veldig god med det du driver med.. og har latt meg inspirere mye av det du har fått til... en liten mini idol hehe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...