Dyrehagen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Da jeg for et par uker siden begynte prosessen med å finne komponenter til min nye PC for første gang, trodde jeg virkelig ikke at heasettet skulle bli det vanskeligste. Men det ble det. Ikke to personer anbefaler det samme headsettet:P Jeg vet jeg har spurt om headset før, men grunnen til at jeg lager en ny tråd er denne: Denne gangen skal det være et gaming-only headset. Såklart, jeg gråter ikke om det spiller musikk bedre enn det jeg har nå, men det er absolutt ingen nødvendighet. Kan eventuelt kjøpe et annet til musikk senere. Hadde tenkt meg noe rundt 500-kronersklassen, men jeg kan såklart strekke meg et par hundrelapper over. Mikrofon er et must, volumkontroll er et pluss. Noen tips? Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Creative Fatal1ty Gaming Headset bruker jeg selv, og er stort sett fornøyd. Koster vel alt fra 300-500kr... Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Vet du hva? Det var det headsettet jeg egentlig hadde tenkt å kjøpe, men alle jeg spurte sa jeg burde la være... Så hvis du har noen andre tips, hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 Anyone? Nei vel, da får jeg vel ta initiativet selv. Jeg har sett litt på både Koss HQ2, SteelSeries 5Hv2 og Zalman ZM-RS6F, og her er det jeg synes om dem: Koss HQ2: + Stort og fint, har både mic og volumkontroll. - Ledningen ser litt tynn og svak ut. Ser ut som den kan ryke lett:/ SteelSeries 5Hv2: + Ser fint ut, er mange som har anbefalt det, har mic - Har ikke volumkontroll, ser kanskje litt ubehagelig ut, mic'en ser litt liten ut (men det har kanskje ikke noe å si)? Zalman ZM-RS6F: + Ser veldig fint ut, en veldig hardwarekyndig venn av meg anbefaler det sterkt. - Er usikker på om det følger med mic, og i så fall ser den litt tvilsom ut. Har heller ikke volumkontroll. Jepp, det var det, ka dokke tru? Er selvfølgelig åpen for andre forslag også. Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Anyone? Nei vel, da får jeg vel ta initiativet selv. Jeg har sett litt på både Koss HQ2, SteelSeries 5Hv2 og Zalman ZM-RS6F, og her er det jeg synes om dem: Koss HQ2: + Stort og fint, har både mic og volumkontroll. - Ledningen ser litt tynn og svak ut. Ser ut som den kan ryke lett:/ SteelSeries 5Hv2: + Ser fint ut, er mange som har anbefalt det, har mic - Har ikke volumkontroll, ser kanskje litt ubehagelig ut, mic'en ser litt liten ut (men det har kanskje ikke noe å si)? Zalman ZM-RS6F: + Ser veldig fint ut, en veldig hardwarekyndig venn av meg anbefaler det sterkt. - Er usikker på om det følger med mic, og i så fall ser den litt tvilsom ut. Har heller ikke volumkontroll. Jepp, det var det, ka dokke tru? Er selvfølgelig åpen for andre forslag også. Steelseries 5hv2 har volumkontroll. Men burde prøves først jeg fant de værtfall veldig ubehagelig. Men du kan jo også se på Sennheiser sine headset de har mange brae der. Har også hørt masse skryt om SteelSeries Siberia hodetelefonene de skal være veldig behagelige værtfall. Men om de 5hv2 de anbefales ikke for at de har så rævva lyd. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg startet en post tilsvarende din rett før deg og ble sterkt anbefalt disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=25925 Har bestilt dem nå, men må jo si at valg av headset/hodetlf er noe av det vanskeligste. Hvem hadde trodd det? Men så er jo oppolevelse av lyd (god/vakker) noe av det mest individuelle som finnes. Kjipt å ikke kunne prøve mer av det som finnes der ute.. Lenke til kommentar
Dyrehagen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Jeg startet en post tilsvarende din rett før deg og ble sterkt anbefalt disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=25925 Har bestilt dem nå, men må jo si at valg av headset/hodetlf er noe av det vanskeligste. Hvem hadde trodd det? Men så er jo oppolevelse av lyd (god/vakker) noe av det mest individuelle som finnes. Kjipt å ikke kunne prøve mer av det som finnes der ute.. Og der tror jeg jeg fant headsetter mitt! Ser veldig fint ut, takk for tipset:D Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Om du ikke har bestilt enda, og/eller vil ha flere tips, kan jeg anbefale Plantronics Gamecom Pro 1. Har ikke peiling på hva det ligger på i pris for tida, men jeg har det selv (tror jeg betalte tusenlappen for et år siden) og kan trygt anbefale det. Spesielt usb varianten. http://www.plantronics.com/north_america/e...ro1/index.jhtml Endret 9. mai 2008 av AndyG Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 (endret) Jeg startet en post tilsvarende din rett før deg og ble sterkt anbefalt disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=25925 Har bestilt dem nå, men må jo si at valg av headset/hodetlf er noe av det vanskeligste. Hvem hadde trodd det? Men så er jo oppolevelse av lyd (god/vakker) noe av det mest individuelle som finnes. Kjipt å ikke kunne prøve mer av det som finnes der ute.. Og der tror jeg jeg fant headsetter mitt! Ser veldig fint ut, takk for tipset:D Icemat Siberia er et urolig bra headset til gejming! Hatt det i fire år nå Endret 19. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg startet en post tilsvarende din rett før deg og ble sterkt anbefalt disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=25925 Har bestilt dem nå, men må jo si at valg av headset/hodetlf er noe av det vanskeligste. Hvem hadde trodd det? Men så er jo oppolevelse av lyd (god/vakker) noe av det mest individuelle som finnes. Kjipt å ikke kunne prøve mer av det som finnes der ute.. Og der tror jeg jeg fant headsetter mitt! Ser veldig fint ut, takk for tipset:D Icemat Siberia er et urolig bra headset! Hatt det i fire år nå Second on that one. Har selv Siberia og er utrolig fornøyd. Lenke til kommentar
CapN Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Lurer på dette headsettet selv, men hvordan er mikrofonen? Det er viktig å ha en god mikrofon for meg. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Mikrofonen er god såvidt jeg vet. De jeg har snakket med har aldri klaget Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Jeg vil anbefale: -SteelSeries Siberia -SteelSeries 5H v2 To utrolig gode headset. Forskjellen mellom headsetene er vel at Siberia har litt mer bass og er mer behagelig å ha på hue. Endret 20. mai 2008 av St0neCld Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Mhm, gode headset begge to. Og du mener vel Icemat Siberia Endret 20. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Mhm, gode headset begge to.Og du mener vel Icemat Siberia Det er steelseries som produserer dem så vidt jeg forstår. navnet deres er i alle fall tagget på pakken de kommer i Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Nei, står ikke noe SteelSeries på pakken til "Icemat Siberia". I alle fall ikke på min fra et par år tilbake. Med mindre det har skjedd noe oppkjøp e.l. jeg ikke har fått med meg, så høres det rart ut at SteelSeries skal ha noe med Icemat's headset å gjøre, eller? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Det stemmer det som conkey sier. Men dette er iløpet av det siste 1-2 årene. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Huff, det der så ikke helt bra ut. Hva har skjedd med Icemat? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Noen som vet hvor jeg kan kjøpe IceMat Siberia i Akershus? Tenkte på rundt: Lillestrøm, Strømmen eller Lørenskog Takker for svar Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg kjøpte mitt på EB Games/GameStop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå