hero75 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg sa for noen uker siden ja til en jobb, og skal begynne i denne jobben til sommeren. Nå har det seg slik at drømmejobben kanskje kan dukket opp. Jeg vil sende inn en søknad på drømmejobben tross at jeg har sagt ja til en annen jobb. Drømmejobben er et 3års vikariat, så er avhengig av å søke på nye jobber senere. Dette er virkelig drømmejobben for meg! Spørsmålet er, hva gjør jeg hvis jeg får tilbud om drømmejobben? Jeg vil ikke skape meg et dårlig rykte. Miljøet er ikke altfor stort, så kan kanskje få problemer senere? Tenker selvfølgelig på arbeidsgiveren som jeg å har sagt ja til. Vil jo være kjedelig for han. Stillingen jeg nå sagt ja til har 6mnd prøvetid, med 2 ukers oppsigelse. Jeg vil være i forkant, og det er derfor jeg lufter dilemaet før det eventuelt dukker opp. Skal jeg ta opp dette på et eventuelt intervju til drømmejobben, og hva hvis jeg får drømmejobben? Lenke til kommentar
Gnimmels Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Spørs vel litt i grunn.. Hvis firmaene det er snakk om er store kyniske firmaer, så hadde jeg bare gått på drømmejobbintervjuet uten å nevne noe før du evt. fikk jobben. Er det litt mindre bedrifter derimot (lite miljø sa du?) så ville jeg vært litt mer forsiktig. Kanskje tom. si fra til sjefen på det stedet du hadde fått jobb, og rett og slett være real og ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå