Gå til innhold

Mangler en 120GB harddisk i oppsettet...!

Anbefalte innlegg

Har nettopp innstalert Win Xp og annet til, men fant ut at jeg ikke hadde 1 av de 2 120GB WD diskene mine...

Den finner den i BIOS'en men ikke i Windows...???

Har dette oppsettet:

Asus P4G8X

P4 2.66Ghz

1Gb Ocz pc3500

Ati Radeon 9700Pro

2x120GB WD 8mb cache

Lurer også på om det er mulig med raid med hovedkortet...???? :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du har satt jumperene på riktig plass, at ene er master og andre er slave.

Har du formatert HDD'en som du ikke ser?

Start opp fdisk eller start windows sin DiskManager (høyreklikk my computer->Manage->Disk Managment) og formater hdd'en din.

Lenke til kommentar

:lol:

Hadde det samme problemet når jeg satte i en ny disk i maskinen min ( win XP) . Du må gå : start-Kontrollpanel-Administrative verktøy-Datamaskinbehandling- Diskbehandling . Der finner du harddisken din og kan sette den opp i XP med bostavnavvn osv. Jeg måtte formatere den først , men min var jo ny.

:woot:

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke nøyaktig hva man skal gjøre . Men det viktige er at du må gi den en bokstav-allokering. (min fikk f: ) Prøv å høyreklikke og velge egenskaper.

Nei , sjekka det. Du velger "Handling" i oppgavelinjen og så alle oppgaver. Der kan du prøve å endre stasjonsbokstav på den hardisken du ikke finner

:D

Lenke til kommentar

gå inn på seagate sine hjemmesider og last ned et verktøy (gratis) som heter "diskwizard 2002" dette er vel kanskje laget for å installere seagate disker, men det fungerer ypperlig på andre disker (jeg har brukt det på en wd80 og en ibm 120 gxp) Programmet er dritenkelt i bruk og virker hver gang...

koster ingenting å prøve så lenge du ikke bruker modem.. :D

Bare et forslag...

PS: prog er 6.5 Mb

Lenke til kommentar
Den som er master er uten noen slags jumper, den som er slave er satt :::§: der.....

Er det rigtig eller feil???? :shrug:

Øhh... er det ikke forskjellige fra disk til disk? (modell til modell?)

hmm 120 GB WD... finnes vel flere modeller av de? Jaja, jeg får åpne kassen og sjekke min... tror det skal være jumper på begge hvis jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
ja, trur nok den vises.

Det står like navn på både Primary Master og Primary Slave, så jeg trur nok den er riktig plassert den jumperen....

Står hvertfall det på HD sin metall side (ang. jumper settings)

Du kan og prøve å sette den på cs (cabel select), men du har jo funnet den i bios så er nok i windows du må mekke litt.

Lenke til kommentar
Jeg husker ikke nøyaktig hva man skal gjøre . Men det viktige er at du må gi den en bokstav-allokering. (min fikk f: ) Prøv å høyreklikke og velge egenskaper.

Nei , sjekka det. Du velger "Handling" i oppgavelinjen og så alle oppgaver. Der kan du prøve å endre stasjonsbokstav på den hardisken du ikke finner

:D

Som blir sagt her, det er nok det som er problemet. Siden har finner disken osv.

Jeg har brent meg på det flere ganger. Det er bare å tildele en stasjons bokstav, så vil den dukke opp i "Minj dajamasjin"

Mener nå jeg.

.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...