Gå til innhold

Forumets leaderboard i Guitar Hero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har noen av dere tips til å klare TTFAF og Raining Blood? sliter grusalt med dem..:S

TTFAF er ikke noe stress. Bare bruk strikk på grønn i starten, og tap det andre.

Raining blod; Om det er Mosh 1 du sliter med, kan du vel bare bruke en halvtime i PM, så klarer du den ;)

Lenke til kommentar

Mosh 1 er grei, men TTFAF er ikkje berre grønn strikk og tapping. Sjølv med strikk er det vanskeleg. For ikkje å snakke om resten av låten. Har du først introen er du likevel langt frå å klare heile.

Eg har ikkje prøvd noko særleg, kun TTFAF og TDWTG eg ikkje har klart.

Lenke til kommentar
Mosh 1 er grei, men TTFAF er ikkje berre grønn strikk og tapping. Sjølv med strikk er det vanskeleg. For ikkje å snakke om resten av låten. Har du først introen er du likevel langt frå å klare heile.

Eg har ikkje prøvd noko særleg, kun TTFAF og TDWTG eg ikkje har klart.

For å komme seg forbi introen med strikk, er det bare å slå på alle tonene som ikke er grønne, og satse på å løfte fingrene så fort som mulig. Det blir omtrent som å spille den på hard, bare at du må løfte fingrene for hver gang du slår.

Lenke til kommentar

Akkurat, det er ein ganske vesentleg forskjell. Du må tappe, det er svært sjeldan du faktisk har behov for å tappe i spelet, difor legg mange seg til vanen å halde inne ein knapp til den neste kjem, noko som funker dårleg på TTFAF.

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Det er jo en treningssak. Men jeg mener fortsatt at den er enklere enn den ser ut til, i og med at så godt som uansett hvordan du spiller den, ser du bort fra de grønne notene (enten du holder grønn med høyrehånda og spiller resten med venstre, om du har strikk, eller om du tapper med begge hendene).

Når det er sagt, så tok det en god stund før jeg fikk den til selv, og det var en del ganger hvor jeg egentlig var mest fristet til å kaste hele greia ut vinduet. Men når jeg satte meg ned og skulle prøve å spille den med to hender, gikk det overraskende fort å jobbe seg opp fra slowest til full speed.

Lenke til kommentar

Kor lang tid brukte du på å klare resten av låta? Du kjem ganske langt frå scratch, men eit stykke uti kjem den lengste gitarsoloen, der skal du ha litt trening før å få det til å sitte.

Bror min klarer introen med ei hand, men han har veldig lange fingre og er i tillegg pianist, skeptisk til om eg kunne klart det.

Lenke til kommentar

Det kommer jeg ikke på. Jeg tror jeg brukte en 5-6 forsøk etter jeg kom forbi introen, men det var uansett bare flaks og vill flailing når jeg omsider klarte det. Det beste tipset er kanskje å bruke full star power når soloene starter, og raske med deg all star power du kan etterpå, og bruke det når det begynner å gå mot rødt. Spesielt de tripletene helt på slutten av soloene er skumle hvis du ikke har star power. Når du kommer til "the red snake", må du bare trykke rød og grønn så fort du kan, og håpe på det beste :p

Endret av Sluskus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min rekord på TTFAF er 81 % :ermm: Klarer ikke de siste Hermans Solo osv. Intron på min måte er egentlig ganske enkel. Jeg og broren min sammarbeider på denne måten: Han holder grønn knapp med venstre hånda. Han tapper rød, gul, og blå med høyre hånda. Jeg tapper oransje, og drar strummen opp og ned i riktig tempo. Etter introen tar jeg kjapt over og spiller som en gærning på Post Insanity. Det funker drit bra, men klarer ikke å komme lengre enn Herman solo, for da blir det ekstremt vanskelig.

Har klart Devel Went Down to Georgia på Hard, men på Expert er den vel den vanskeligste sangen på spillet. Noen som klarer den, og har tips?

One og Raining Blood er jo ikke så vanskelig med litt trening da. Er jo et parti i hver av sangene som er vanskelig, ikke noe problem med starpower!

Lenke til kommentar

Korleis kan det være din måte når du får hjelp? :p

Med to hender klarer du den aleine og. Du kan bruke høgre på dei fire øverste knappene, eventuelt venstrehanda på raud og kanskje gul og høgrehanda på dei to/tre øverste.

Skal du klare TTFAF er det ein fordel å få med seg SP i soloen.

Einaste måten å klare TTFAF og TDWTG på er trening, trening og litt meir trening. Får du med deg dei to første SP-rekkene på Raining Blood er ikkje den så vanskeleg. Er i slaget klarer eg heile RB utan star power, alt avhenger av Mosh 1.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har ikke sjans på TTFAF på hard engang :whistle:

Men! Jeg er en jævel på Miss Murder på expert, i alle fall tatt i betraktning at jeg ellers bare spiller såvidt hard :D

Er ikke så opptatt av det, det er bare tidenes beste partyspill for meg.

Forresten - noen som kan forklare meg hva det egentlig er å squeeze? Det har verken jeg eller GH-proffen i klassen min hørt om :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...