Gå til innhold

Hjemmekinopakke ok? Trenger tips.

Anbefalte innlegg

Nå som jeg skal kjøpe meg et helt nytt LCD TV, trenger jeg også et hjemmekino anlegg.

Har sett litt på Elprice, at de har blant annet Pioneer. Ikke ute etter det dyreste, så lenge det er litt "design", og det spiller rent, og man merker at det står på.

Sett på disse:

Pioneer/Pure Acoustics hjemmekinopakke 7.995,-

Pioneer/Pure Acoustics hjemmekinopakke 2 4.995,-

Pioneer/Pure Acoustics pakketilbud3 4.495,-

Pioneer/Pure Acoustics hjemmekinopakke4 5.995,-

Pioneer/Pure Acoustics hjemmekinopakke5 6.995,-

Pioneer hjemmekino - DCS-370 4.495,-

Det jeg i grunn tenker på, er dette verdt de få lappene?

Jeg ønsker ikke noe bås, som ikke er trøkk i, og som man ikke blir skremt av når man ser grøsser filmer.

Eller, er det bedre å kjøpe enkeltvis med reciver- høyttaler - sub ol hos hifi klubben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt noe annet enn det du linker til, og vektlagt en god subwoofer og en god reciever.

Dynavoice F6 pakke skal være gode høyttalere til et budsjettanlegg og kan fint drives av en NAD T744.

Der har du brukt 5000.

Designet er så som så, det varierer jo hva man liker, men finishen skal det ikke være noe å klage på.

Og siden du ser mye film tror jeg at jeg vil anbefale en av SVS' portede subwoofere. Enten PB10-NSD eller PB12-NSD, avhengig av hvor mye du vil at stua skal riste ;)

Se litt ann romstørrelsen når du velger subwoofer også, et veldig lite rom trenger ikke like stor subwoofer.

EDIT: SVS subwoofer er kanskje det beste du kan kjøpe til en hjemmekino, men hvis du vil ha veldig god lyd tror jeg du med fordel kan dumpe tanken på Dynavoice høyttalerene. En høyttalerpakke fra f.eks. Dali kan fort være en del bedre.

Klipsch er også et merke som bør nevnes i hjemmekinosammenheng.

En litt dyrere og mer påkostet surroundreciever kan også ha noe for seg om du ha et godt anlegg. Men ta med i beregningen at NAD T744 har kostet 4300,- og selv da gav mye lyd for pengene.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...