Firkantbar Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei... jeg kjører en Yamaha Virago 125cc... jeg har tatt innmaten i pottene for å få bedre lyd, og noen ganger smeller det i potta;) det er jo dritkult når det skjer på "riktige" plasser... hehe...Nå lurer jeg vel egentlig mest på hva det kommer av, og hvordan jeg kan simulere det som skjer sånn at jeg kan få det til å smelle på riktige steder;) btw... Er det farlig? hehe:P Lenke til kommentar
KNB Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Det er ikke farligt nei, det skjer med de fleste 4-taktere når du røsker ut innmaten. Hva det kommer av er eg ikke sikkert på (litt uforbrennt bensin som forbrenner i potta kansje?). Tviler på at det er noen måter å få dette til å skje på. Vet jafal at på en Honda Shadow 125cc så kan du slå av motoren med dødmannsknappen (den røde på høyre side) så gir du bånn gass i 2 sek, så holder du ca like mye gass som du hadde når du slo den av så slår du den på igjen. Da skal det komme et sykt smell, broren min gjorde det en gang eg kjørte bak han, trudde jo sykkelen hans hadde gått til helvette EDIT: Tar ikke ansvar om det skal skje noe galt viss du prøver dette på din (ikke det at eg trur noe kommer til å skje, men vil ikke ha der på samvittigheten viss noe skulle skjedd :!: ) Endret 7. mai 2008 av KNB Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 kommer det etter du girer? for tror det er sånn ettersmell er dritfett vis det kommer på de riktige stedene Lenke til kommentar
KNB Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Snakker du til hagengutten eller meg Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 jaa... jeg har testa sånn nogenlunde det en gang også... men jeg er litt usikker på hva jeg gjorde... men det ble et realt smell, ja:P hehe... det er jævla kult... en kammerat av en kammerat av meg gjorde det samme inne i en sånn stor busstasjon, og da smalt det jo og ble ekko og hele pakka... folk trudde det var noen som skjøt med våpen:P ikke etter giring, nei;) Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 snakket til hagengutten, men siden det ikke kommer etter giring er ikke jeg sikker på hva det er men er kult med sånt smell hvertfall Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 (endret) Er selv en Virago 125 som jeg har sett på skolen, den smeller som faen når man holder inne clutchen og ruser motoren. edit: Dette gjør du da med å gi den en masse turtall, mens du bare la turtallet synke av seg selv (ikke slipp ut igjen clutchen). Endret 8. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ruse og skru tenninga av og på igjen fort er en måte.. Lenke til kommentar
Firkantbar Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Klarte det nå helt fint med den metoden med å slå av og gi gass og slå på tenninga igjen... ble grei lyd da... Men er det noen som vet om det kan være farlig? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Det er vel ikke noe du skal gjøre hele tiden ettersom bensina tross alt eksploderer i eksospotta så noe særlig bra for anlegget er det vel ikke.. Lenke til kommentar
picpac Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 På motarden min, smeller det i eksosen når jeg går av gassen. Før jeg skiftet til Acrapovic eksos var det ikke så ille, men etter skifte ble det ille, blandingen ble for mager. Dyset den derfor opp en størrelse og jeg fikk bort en del av smellingen. Nå er den bare passe deilig Det du burde sjekke er at du ikke har for mager blanding (Skjekk fargen på pluggen). Da kan du brenne eksos ventilen (går utfra det bare er en på virago 125?) Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 (endret) Ser ut som om det er 2 tenker jeg, men 1 av dem er vel bare til pynt? Endret 10. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Smell i potta kan også komme av feiltenning.. Lenke til kommentar
KNB Skrevet 10. mai 2008 Del Skrevet 10. mai 2008 Kan det og ja, men trur ikke det i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå