HansU Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hvor lang rustgarranti er det på BMW E39? og hvordan regner BMW, er det fra registreringsdatoen, eller holder det at året er innenfor, jeg har funnet litt rust på panseret på en 2002 modell. -Hans Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Er dette en 1-serie, 3-serie 5-serie osv? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Ta kontakt med BMW. Disse bilene er lite motstandsdyktige mot rust dessverre, og jeg har hørt om flere tilfeller der både panser og bakluker har blitt byttet på garanti. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 BMW har seks års rustgaranti. Jeg ville sjekket den grundig for rust og fått alt utbedret så fort som mulig. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Rust på panseret er veldig ofte på grunn av steinsprut. Hvor på panseret er rusten, og hvordan har den spredd seg? Lenke til kommentar
HansU Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Rusten er faktisk undre panseret, rett innenfor den ene lykten. Et sted jeg vanskelig kan forestille meg at det er noen mangde steinsprut. Bilen er en 2002 modell, men registrert i Mars, vil det gjøre så de ikke vil utbedre skadene? Det er ikke veldig mye rust, jeg hadde ikke gjort noe med det om jeg måtte betalt det selv, men om jeg kunne fått det på garantien så hadde jeg benyttet med av det. Og, en ting til: Er karosseriet på E39 galvanisert, jeg mener å ha hørt det, man da skal det vel ikke ruste, eller badre forsinker det prosessen? Hans Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Rusten er faktisk undre panseret, rett innenfor den ene lykten. Et sted jeg vanskelig kan forestille meg at det er noen mangde steinsprut. Bilen er en 2002 modell, men registrert i Mars, vil det gjøre så de ikke vil utbedre skadene? Det er ikke veldig mye rust, jeg hadde ikke gjort noe med det om jeg måtte betalt det selv, men om jeg kunne fått det på garantien så hadde jeg benyttet med av det. Og, en ting til: Er karosseriet på E39 galvanisert, jeg mener å ha hørt det, man da skal det vel ikke ruste, eller badre forsinker det prosessen? Hans Typisk for E39 å ha rust under panseret og på undersiden av bakluka (på Touring først og fremst). Snakk med BMW du, dette er et velkjent problem på E39. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Har ikke BMW vanligvis 6 år? Stikk innom en BMW-forhandler så fort som mulig. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Bilen er en 2002 modell, men registrert i Mars, vil det gjøre så de ikke vil utbedre skadene? Jeg ville ringt og spurt forhandleren i dag. Jo lengre du drøyer det her med å spørre rundt på diverse fora i stedet for å kontakte BMW direkte, jo lenger unna vil du være utløpet av garantifristen. Uansett er det sannsynlig at rusten også var der for to måneder siden, så det burde ikke være noe problem. Og hvis de fortsatt vil ha deg som en fornøyd kunde lar de det passere. Endret 9. mai 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Er karosseriet på E39 galvanisert, jeg mener å ha hørt det, man da skal det vel ikke ruste, eller badre forsinker det prosessen? Galvanisert karosseri ruster som alt annet. Men det er mer motstandsdyktig mot rust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå