sewa Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 kjørte i en bil i dag, bilen hadde ikke bremselys! vil dette ha noen virkning på saken?? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Virkning på saken? Hva er det snakk om her? Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Regner med at trådstarter har kjørt inni en bil bakfra og lurer på om dette har noe å si for skyldfordelingen. Problemet kan vel være å bevise at denne bilen ikke hadde noe bremselys? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Når du forklarer det slik, skjønnte jeg det. Blir litt vanskelig å bevise det da. Men om bilen fortsatt ikke har bremselys så.... Kanskje det har noen innvirkning. Lenke til kommentar
sewa Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 Når du forklarer det slik, skjønnte jeg det. Blir litt vanskelig å bevise det da. Men om bilen fortsatt ikke har bremselys så.... Kanskje det har noen innvirkning. det ble ingen skade på lyktene på bilen foran, så å bevise d skal ikke vere no problem Lenke til kommentar
gxi Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Bremselys er der av en grunn, så selvsagt skal det ha innvirkning på saken. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Dette her blir vel delt skyld (hvis det blir forsikringssak ut av det). På den ene siden så er det påbudt med bremselys, og på den andre siden skal du følge såpass med og holde såpass avstand til bilen foran at du kan stoppe hvis noe skulle oppstå. Lenke til kommentar
joka Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 det er din skyld..... jeg har aldri hørt om noen som har blitt "frikjent" av å kjøre på noen. bremselysa lyser jo kun når pedalen tråkkes inn... hvis bilen står stille (uten brems) i f.eks lyskryss betyr ikke at du kan kjøre på... jeg ble påkjørt bakfra for en del år siden (2002), jeg stoppet for noe snø/is hadde ramlet ned på veien. så i speilet at bilen bak ikke hadde mulighet å stoppe, jeg satte bilen i gir og prøvde å kjøre unna.... hjalp ikke, det smalt. gubben som kjørte, så mine bremselys og bremset, men da han så at mine lys slukket (fordi jeg begynte å kjøre) ga han gass igjen... pang han fikk all skyld jeg fikk dekket skadene bak, men ikke støtfanger foran, jeg kjørte jo over is-haugen på veien... takstmannen trodde meg ikke... jeg brydde meg ikke noe om det, siden bilen var på grensen til å bli kondemnert, noe jeg ikke ville. jeg vet ikke hvor stor fart han hadde da han traff, men endel var det nok... seteryggen i min bil knakk i sammenstøtet takst noe over 40.000 (passat gt 1991) dette var med brukt bakluke og støtfanger. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 Dersom bilen ikke er i forskriftsmessig stand ( noe forsikringa krever at den skal være for at man ikke skal få avkortning e.l.) så kan nok det spille en rolle her ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå