Gå til innhold

Hjelp til kvalitetsheadset som skal kobles til Yamaha receiver - opp til 3500,- kr

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et musikkanlegg med en Yamaha RX-V661 receiver, som burde gi rikelig med kraft for hodetelefoner. Men når jeg ønsker å lytte til musikk i stillhet og ikke forstyrre andre rundt meg om kvelden (er på et gutterom dette), så er jeg ute etter et kvalitetsheadset som gir meg en fantastisk lyd.

Så, lydkvalitet er det absolutt viktigste. Det kommer foran alt, og burde gi en perfekt gjengivelse av musikken. Prisgrensen er satt opp til 3500,- kr, men kan strekke meg til 4000kr hvis det skulle gi meg noe. God lydisolasjon er greit, da jeg ikke alltid er så glad at de rundt meg hører på det jeg hører. Men dette er på langt nær like viktig som lydkvaliteten! =)

Noen tips? Foreløpig er det vel Sennheiser HD 650 eller Beyerdynamic DT990 som er aktuelle. Hvilket er best? :)

Endret av DawnDusk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er best. Prøv begge da smak og behag vil avgjøre hva du liker.

Personlig liker jeg lukkede BeyerDynamic DT770 Pro bedre enn åpne hodetelefoner. DT770 Pro gir god deming av lyder utenfra og ingen hører hva jeg lytter på..

Endret av bar1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror nok de er ganske gode begge to, men Sennheiser har nok en litt mørkere klang. Jeg har akkurat bestilt HD650 selv, så jeg er spent på hvordan de er i forhold til HD595 som jeg har hatt i 4 år nå...

Når det gjelder forsterkeren må du huske at hodetelefondelen ikke drives av samme som høyttalerne. Med andre ord, receivere i budsjettklassen har sjelden noe å fare med når det gjelder å drive hodetelefoner, spesielt på klokker som HD650, som krever en fet forsterker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville anbefalt deg å heller kjøpe Sennheiser HD 595 og bruke resten av pengene på en duganes forsterker (en reciever vil aldri være bra nok til å drive Hi-Fi hodetelefoner). HD 650 kan du nesten bare glemme, disse trenger en skikkelig muskelbunt av en hodetelefonforsterker for å yte bra - langt over budsjettet ditt.

Når det kommer til forsterker tipper jeg en Ray Samuels Audio "The Hornet" kommer til å gjøre en god jobb med å drive en HD 595. Du kommer i hvertfall til å bli fornøyd. :thumbup:

Endret av dir3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...