Gå til innhold

Ny TV på hytta.. Skal være 42"+ og i 15'000 - 20'000 prisklassen.

Anbefalte innlegg

Ja, da har mamma bestemt at det skal være en ny "flat" TV på hytta.

Eneste kravene hun har er at den må være 42"+, og koste mellom 15'000 - 20'000kroner.

Stefaren min er veldig skeptisk til Plasma, så om dere anbefaler en eller annen plasma så må dere også komme med gode argumenter så dere får overtalt han.

TV, PC-skjermer osv er noe jeg ikke har så stor peiling på. Men er det noe jeg har lært så er det at det er vanskelig å basere et valg utifra spesifikasjoner til en LCD-TV, her kommer jo paneltype og mye rart inn i bildet.

Som oftest vil nok en skjerm med 16000:1 dynamisk kontrast være å foretrekke fremfor en på 1000:1, men det er ofte en med 15000:1 har bedre bilde enn en på 16000:1, det er å lett å lese seg frem på spesifikasjonene for å finne ut hva som er best når det gjelder TV-skjermer.

Selv har jeg funnet frem disse:

Toshiba REGZA 52Z3030D

Sony Bravia KDL-46V3000

Samsung LE46M87BD

Toshiba REGZA 47Z3030D

Panasonic TH-46PZ85E

Sony Bravia KDL-46T3500

Sony Bravia KDL-46D3660AEP

Om vi skal se helt utelukkende på spesifikasjonene så skulle jo Panasonic TH-46PZ85E vært det soleklare valget, med sine massive 30000:1 kontrast, men noe sier meg at det er noe rart her siden den med så høy kontrast samtidig koster så lite?

En annen ting er at jeg ikke helt forstår hvorfor Sony Bravia KDL-46V3000 koster mer enn Sony Bravia KDL-46T3500 da spesifikasjonene ser helt like ut?

Men som sagt, du kan lese deg blind på spesifikasjoner men det hjelper deg ikke stort når det kommer til valget av en TV.

Så fyr løs med anbefalinger, tips, triks, linker, tester..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg angret på at jeg ikke valgte plasma... Det gir så mye bedre svartnivå. Men er lyssvak(?).

I alle fall. TV på hytta? Da burde det være en 15" som er gjemt bort...

Ikke i mitt liv skal jeg ha en TV på hytta!

Da kalles det sommerhus...

Folk i dag... *riste på hodet*

Ja, det stemmer! Den er mindre lyssterk, men har til gjengjeld fint svartnivå! Plasma duger til film!

Lenke til kommentar

Men stefaren min sier det er helt uaktuelt med plasma, hvorfor aner jeg ikke, han har bare ikke tro på teknologien, han mener det er for mange potensielle fallgruver med plasma sammenlignet med LCD, og tro meg det er umulig å få han på andre tanker!

Viste han en LG 50PG6000, men den bare kastet han med engang.

Så det er altså LG6000 og Sony W4000 som er verdt å vente på?

Teknologien i de skjermene slår alt av LCD-skjermer som er idag?

Stefaren min spurte om en Sony Bravia KDL46D3660AEP til 17'999kroner var noe bra, og når jeg søkte på den så er det jo knapt noen som selger den lengre, så det er vell et utgått produkt? Har den kanskje blitt erstattet med W3000?

Fant jo tester av W3000, og den fikk mye skryt. Men siden W4000 kommer nå i Mai og faktisk koster mindre enn en W3000 så er det vell fullstendig meningsløst å skaffe en W3000? Det skal vell ekstremt mye til for at en W4000 er dårligere enn en W3000?

Prøve å si til stefaren min at det var veldig dumt å betale 18'000kroner for en D3660AEP når du da senere i måneden kan få deg en W4000 til en lavere pris, når den sannsynligvis også vil være bedre enn en D3660AEP på alle områder.

Han derimot argumenterte med at ny teknologi nødvendigvis ikke må være bedre, og at en W4000 er et veldig usikkert kjøp før det faktisk dukker opp tester av den. Jeg er forsåvidt enig, men jeg vil uansett si at det er et dårlig kjøp å betale 18'000kroner for en KDL46D3660AEP idag, når altså W4000 er rett rundt hjørnet og attpåtil koster mindre.

Viste jo han også LG6000 som sagt, og det er vell strengt tatt bedre enn både KDL46D3660AEP og W3000, er den ikke det? Og den mente han var fordyr, ikke at jeg helt fatter det , når den koster det samme som en KDL46D3660AEP, men det hører til historien at stefaren min alltid har vært en Sony fan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...