Gå til innhold

Får ikke installert Mandrake

Anbefalte innlegg

Prøver å installere Mandrake 9.1 RC1, men det stopper opp før jeg i det hele tatt kommer i gang. Når jeg booter opp med CD1 starter installasjonsprogrammet, og jeg trykker Enter for å starte installasjon. Og da stopper det opp. Skjermen blir sort med markøren oppe til venstre og Caps Lock og Scroll Lock-lysene på tastaturet mitt begynner å blinke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen hjelp så kommer følgende opp hvis jeg velger F1 for avansert installasjon, og skriver f.eks. linux mem=1024M:

loading et-eller-annet....

loading et-eller-annet-annet...

ready

Og så blir skjermen sort med markør oppe i hjørnet og blinkende lamper.

Lenke til kommentar

Hardware-info: sjekk min sig....

CDen er tydeligvis 100%, sitter og installerer den på min andre PC nå, det som egentlig er Linux-boxen min.

Det som står før det henger er forresten:

Alt.............

Altxxxx..........

Ready

Lenke til kommentar

nforce chipsett har bydd på mye hodebry for meg og flere andre med tanke på linux, hadde et nforce kort som jeg solgte denne uken pga. store problemer med linux. Noen distroer jeg prøvde ville ikke installere, andre ville ikke boote, eneste jeg fikk til å fungere var mandrake beta3, men da fikk jeg ikke liv i nforce nettverkskontrollen.

det beste tipset jeg kan gi er å se her:

http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=29

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

dostojevski Skrevet: 28 Apr 2003 04:07 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har identisk problem med identisk maskin.

A7N8X + pingviner + newbes = dårlig kombinasjon etter det jeg har forstått.

Vil tro det ja ,-)

LOZER :-)

Lenke til kommentar

Etter å at jeg nå har installert nyeste Red Hat uten problemer, har jeg iallfall kommet frem til at det er den beste linux-distroen. Det er jo et spørsmål som kommer opp med jevne mellomrom :) Red Hat var jo enklere å installere enn Windows, trengte ikke legge inn en eneste driver, og var på nett med en gang. (I motsetning til Slackware, hvor det var en tilnærmet umulig oppgave å få nettverkskortet til å virke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...