Plass1 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Rundt maitider i fjor kom jeg over et tilbud på webhotel på www.egoria.no sine sider. Prisen på deres webhotell (som normalt er ganske dyr) var ikke mye. Jeg endte opp med å betale et par hundre kroner for webhotellet. Da et år hadde gått var jeg selvfølgelig sikker på at det ville komme et spørsmål om jeg ville fortsette med deres tjenester, men istede kom det en regning på 2000 kr i posten. De hadde ikke spurt meg om jeg var interresert i å fortsette med webhotellet. Og da jeg kontaktet egoria via deres supportsider sa de bare at det var for sent å si opp abonomentet, og at jeg måtte betale for et nytt år. Jeg lurer da på om de bare kan gjøre dette? Har vurdert å bare la vær å betale regningen å be dem stenge av hele abonomentet, men da vil det mest sansynlig bare komme en purring. Hadde satt pris på litt hjelp med hva jeg burde gjøre med denne saken. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Tror det er meninga at de skal spørre deg før de fortsetter abonomentet Endret 7. mai 2008 av simen_gjel Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg tror faktisk de bare kan fortsette deg uten å gjøre noe.. vanligvis er man selv nødt til å avslutte abonneringer på alt mulig rart. Og webhoteller har gjerne at man er nødt til å si opp en måned før forrige perioder utløper. Altså.. om du har betalt for et år, så må du si opp innen 11mnd fra du inngikk avtalen om du ikke ønsker å betale for enda et år. Jeg synes personlig det er litt tåpelig at det skal være slik, men virker som det er vanlig praksis. Lenke til kommentar
Plass1 Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Jeg tror faktisk de bare kan fortsette deg uten å gjøre noe.. vanligvis er man selv nødt til å avslutte abonneringer på alt mulig rart. Og webhoteller har gjerne at man er nødt til å si opp en måned før forrige perioder utløper. Altså.. om du har betalt for et år, så må du si opp innen 11mnd fra du inngikk avtalen om du ikke ønsker å betale for enda et år. Jeg synes personlig det er litt tåpelig at det skal være slik, men virker som det er vanlig praksis. Så jeg har i utgangspunktet ingen ting jeg kan gjøre i saken? Er litt kjedelig å måtte ponge ut 2000 for noe jeg ikke trenger lenger... Endret 7. mai 2008 av Plass1 Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 2000 hørtes voldsomt mye ut... Webhotellet burde sendt deg epost med at abonnementet var på vei til å gå ut blabla... Jeg fikk dette fra surftown, men glemte likevel å avbestille det, så nå betaler jeg for webhotell som ikke har domene pekende på seg engang. Men jeg betalte i det minste ikke 2000kr.. mer sånn 300-400kr. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Min leie av Webhotell må sies opp 45 dager FØR ny 12 månders periode starter, hvis ikke blir jeg fakturert for nye 12 måneder (10,- /mnd). Lenke til kommentar
lpride Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hva står det i vilkårene/avtalen du godtok da du kjøpe webhotellet? (Dersom slike avtalevilkår forelå.) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Hva godkjente du når du bestillte første gang? Det er det viktigste her. Lenke til kommentar
Plass1 Skrevet 16. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2008 Hva godkjente du når du bestillte første gang? Det er det viktigste her. Hehe, det var dette supporten mindte meg på også, så jeg har vel tapt denne saken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå