Gå til innhold

nynasister bruker max manus som "bevis"


Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg helt greit hvordan det går an å være nasjonalist i Norge?

De fleste nasjonalister henvender seg ofte til norrøn kultur, som er internasjonal idag siden den norrøne kulturen strakte seg over hele Norden under vikingtiden. Etter den norrøne kulturen hadde vi kristen middelalder, og siden kristendommen stammer fra midt-østen så er heller ikke dette en sterk periode man kan referere til som nasjonalist. Så kom svartedauden og etter det kom Danmark og Sverige inn i bildet. Det meste av Norsk kultur er en blanding av internasjonal kultur. Både for 100 år siden og den dag idag. Jeg sier ikke at nasjonalistene ikke har noe som helst å argumentere med, bare at det er så vagt.

 

Ordet patriotisme føler jeg har blitt litt misbrukt i henholdt til nasjonalisme, fordi patriotisme trenger nødvendigvis ikke å være relatert til nasjonalisme i positiv forstand. F. eks. Det går an å være patriotisk med tanke på Norges innsats imot Nazistenes okkupasjon av Norge, og hendelsene som førte til Nazi-Tysklands fall.

 

En god del av moderne Norsk kultur er en blanding mellom Dansk og Svensk kultur. Sånn er det bare.

 

Så kan noen prøve å forklare meg hvordan voksne nasjonalister faktisk klarer å tro det de tror på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er som sagt ytringsfrihet i norge, og jeg støtter helt og fullt nynazister sin rett til å ytre sine meninger, så lenge de ikke bryter noen lover. Dere som er uenige får heller ta debatten med dem, istedet for å slenge rundt seg hvor dum og teit og udugelige de er. Det får nynazistene til å virke som de "voksne" i denne saken :)

 

Du kan jo gjerne prøve å be en nynazist på gata om en "rolig og sivilisert diskusjon" du, hvis du så gjerne vil havne i slåsskamp....

Lenke til kommentar
Hjernevasking, akkurat som i resten av verden

Det går an å være nasjonalist uten å være nazist, men ikke motsatt.

Jeg lurer bare på hva nasjonalister spesifikt i Norge versetter så høyt?

Er det den Svenske og Danske delen av Norge? Eller den delen som er formet etter en religion fra midt-østen?

Eller er det kulturen som stammer fra den tiden da nasjoner og landegrenser ikke var så tydelige?

Jeg skjønner at Nazister kan trekke fram sine synspunkt fra norrøn kultur, men nasjonalisme i Norge?

Er du Nazist må du ha nasjonalistiske tanker også. Men hvor henter du de tankene her i Norge?

Lenke til kommentar
Det er som sagt ytringsfrihet i norge, og jeg støtter helt og fullt nynazister sin rett til å ytre sine meninger, så lenge de ikke bryter noen lover. Dere som er uenige får heller ta debatten med dem, istedet for å slenge rundt seg hvor dum og teit og udugelige de er. Det får nynazistene til å virke som de "voksne" i denne saken :)

 

Du kan jo gjerne prøve å be en nynazist på gata om en "rolig og sivilisert diskusjon" du, hvis du så gjerne vil havne i slåsskamp....

 

Jeg tviler faktisk på at det hadde blitt en slåsskamp ut av det om jeg hadde slått av en prat med tore tvedt på gata :).

Det som lager bråk er folk som angriper demonstrasjoner sammen med en haug blitzere, og ikke behandler nynazister som mennesker. Nynazister og andre høyre-ekstreme er som regel bare opptatt av å få fram sine meninger på lik linje med alle andre politiske grupperinger.

Lenke til kommentar
Hjernevasking, akkurat som i resten av verden

Jeg lurer bare på hva nasjonalister spesifikt i Norge versetter så høyt?

Er det den Svenske og Danske delen av Norge? Eller den delen som er formet etter en religion fra midt-østen?

Eller er det kulturen som stammer fra den tiden da nasjoner og landegrenser ikke var så tydelige?

Jeg skjønner at Nazister kan trekke fram sine synspunkt fra norrøn kultur, men nasjonalisme i Norge?

Er du Nazist må du ha nasjonalistiske tanker også. Men hvor henter du de tankene her i Norge?

 

Selv er jeg ikke noen nasjonalist, men en patriot. Jeg er stolt av å være en "viking", det er ikke noe jeg kan forklare. Jeg irriterer meg over folk som sier ting som "Du velger ikke hvilket land du skal bli født i, så hvorfor bli stolt av det?". Vel, du velger ikke hvilke foreldre du skal få heller, så hvorfor bli glad i dem?

Jeg er langt fra noen rasist, rasister er stort sett tapere som ble mobba på skolen og trenger noen å rette hatet sitt mot. Uten innvandrere ville Norge kollapse.

 

Det går an å være nasjonalist uten å være nazist

 

Akkurat det er i de fleste tilfeller bullshit fra nasjonalister som vil "virke mer spiselige".

Lenke til kommentar
Nynazister og andre høyre-ekstreme er som regel bare opptatt av å få fram sine meninger på lik linje med alle andre politiske grupperinger.

Det er bare det at Nazisme og rasisme strider imot norsk lov. Så klart de er mennesker akkurat som alle andre. Men deres meninger er skadelige.

 

Hvis de kommer til makten så kommer det til å bli ganske ubehagelig for alle oss som ikke er 100% ariske. Så det er ganske sannsynlig at de aldri kommer til makten. Så hva er vitsen for de å gruppere seg? Iallefall her i Norge. Hvis de vil leve i et samfunn med deres regler så må de nok finne seg en egen stat som aksepterer forskjellsbehandling av mennesker.

Lenke til kommentar
Det er som sagt ytringsfrihet i norge, og jeg støtter helt og fullt nynazister sin rett til å ytre sine meninger, så lenge de ikke bryter noen lover. Dere som er uenige får heller ta debatten med dem, istedet for å slenge rundt seg hvor dum og teit og udugelige de er. Det får nynazistene til å virke som de "voksne" i denne saken :)

 

Du kan jo gjerne prøve å be en nynazist på gata om en "rolig og sivilisert diskusjon" du, hvis du så gjerne vil havne i slåsskamp....

 

Når de er alene er det de færreste av dem som tørr å hoppe på deg. Er de i flokk derimot..... (Eller har det noe med at jeg er 185 centimeter høy og veier 115 kilo? :) )

Lenke til kommentar

Du tenker på straffeloven.

 

§ 135a. Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf. § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.

 

Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres

a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,

b) religion eller livssyn, eller

c) homofile legning, leveform eller orientering.

Endret av Alinoe
Lenke til kommentar
Hverken rasisme eller nazisme er forbudt i norge :) Du har din rett til å sprade rundt og rope "sieg heil" om du vil, da dette går under ytringsfriheten. Det du ikke har lov til er å angripe personer, fysisk, verbalt eller på andre måter, på grunn av hudfarge eller religion.

Etter hva jeg har lest har du heller ikke lov til og forkynne ditt Nazistiske budskap til en stor gruppe mennesker.

Lenke til kommentar
Hverken rasisme eller nazisme er forbudt i norge :) Du har din rett til å sprade rundt og rope "sieg heil" om du vil, da dette går under ytringsfriheten. Det du ikke har lov til er å angripe personer, fysisk, verbalt eller på andre måter, på grunn av hudfarge eller religion.

 

Har ikke så mye peiling på hva loven er rundt akkurat det der, men er ganske sikker på at rasistiske slagord og sånn i offentlighet medfører en saftig bot. Hvis nazistiske ytringer ikke er forbudt i Norge, burde det være det.

 

Ikke gi dem deres frihet, de vil ikke gi deg din.

 

Det er som sagt ytringsfrihet i norge, og jeg støtter helt og fullt nynazister sin rett til å ytre sine meninger, så lenge de ikke bryter noen lover. Dere som er uenige får heller ta debatten med dem, istedet for å slenge rundt seg hvor dum og teit og udugelige de er. Det får nynazistene til å virke som de "voksne" i denne saken :)

 

Du kan jo gjerne prøve å be en nynazist på gata om en "rolig og sivilisert diskusjon" du, hvis du så gjerne vil havne i slåsskamp....

 

Jeg tviler faktisk på at det hadde blitt en slåsskamp ut av det om jeg hadde slått av en prat med tore tvedt på gata :).

 

Kanskje ikke der og da, ettersom mannen er over 60 år gammel, men han ville sannsynligvis ført deg opp på sin liste over folk han skal gasse når han kommer til makta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...