Gjest lasse_15 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 jeg har ei mor, som er passe ganske overvektig. jeg tør ikke spørre om hvor mye hun veier, for da blir hun sur. men kan si så langt at man kan tyydelig se en valke på henne. hun nekter å være ute, hun nekter å gå tur, og hver gang jeg spør om hun har gått, så blir hun sur. hun sitter inne på nettby og spiller bubbleshooter hele HELVETES dagen, uten å engang SETTE sin tå ute. og en gang, ble jeg skikkelig redd. klokka var 24:00, og hun satt og spiste smørstekt kjøttpølse og potetgull. hun sitter ofte og spiser snacks om kveldene. hun har kort på treningsstudioet, men hun nekter å bruke det. hun nekter altså å trene, fordi hun er "utbrent" jeg har endelig innsett hvorfor hun ikke gjorde noe med overvektigheten min da jeg var mindre. (har fått alt bort, ved å spille fotball og trene jevnt, så jeg er i form) hun var rett og slett redd for å innse sannheten at hun var/er overvektig. HJELP! har dere noe hjelp med meg? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tror neppe hun ikke innser selv hun er overvektig. Hørest kanskje ut som moren din lider av en depresjon / spiseforstyrrelser. Vanskelig å vite hvilke råd man skal gi.... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Dette høres nok mer ut som en type depresjoner enn å ikke innse at hun er overvektig. Jeg tror nok ikke du gjør saken bedre ved å kritisere henne og påpeke at hun kanskje burde trene. Lenke til kommentar
Hugbees Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Enig med Manfred, kritiserer du henne hele tiden er det ikke rart om hun slår seg vrang. prøv heller å ta henne med ut på trasketur/fisketur/hvasomhelst, uten at det ser ut som om du skal tvangsslanke henne. jeg hadde vel sikkert ikke giddi å gjøre det da jeg var 15, men det er en annen sak... Lenke til kommentar
Gjest Lasse_15 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Enig med Manfred, kritiserer du henne hele tiden er det ikke rart om hun slår seg vrang. prøv heller å ta henne med ut på trasketur/fisketur/hvasomhelst, uten at det ser ut som om du skal tvangsslanke henne. jeg hadde vel sikkert ikke giddi å gjøre det da jeg var 15, men det er en annen sak... hun har pekt indirekte på nettby at hun har depresjoner, så ja. jeg tror jeg går feil frem ved å påpeke det ja, for jeg lever i ett miljø hvor folk flest tåler kritikk..men ikke min mor.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 "man kan tydelig se en valk på henne" ? Snakker vi en liten valk eller stor valk her? Og hvorfor ble du "skikkelig redd fordi hun satt oppe sent og spiste potetgull og pølse? Og hva har hennes overvekt med din overvekt å gjøre? Vet du hvor vanskelig det er å slanke barnet sitt uten å ødelegge selvtillitten til barnet ? Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg ville gjort sånn som en over meg anbefalte. Ta henne med på en skogstur en gang i uka eller no.. ta med en grill og kos dere.. kanskje ho får smaken på friluftslivet og er mere ute å går og sånn? Hvem vet.. men som sagt.. veldig vanskelig å gi råd i denne situvasjonen.. Lenke til kommentar
Gjest lasse_15 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 "man kan tydelig se en valk på henne" ? Snakker vi en liten valk eller stor valk her? Og hvorfor ble du "skikkelig redd fordi hun satt oppe sent og spiste potetgull og pølse? Og hva har hennes overvekt med din overvekt å gjøre? Vet du hvor vanskelig det er å slanke barnet sitt uten å ødelegge selvtillitten til barnet ? ganske stor valg faktisk jeg ble redd, fordi hun stappet i seg fett, så sent om kvelden, når kroppen er i hvilemodus, og ikke forbrenner mye. siste kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Kjenner selv personer som har slitt/sliter med overspising. Og i mange tilfeller handler det ikke om bare å være overvektig, men en dypere grunn som at de har angst for noe, sliter med noe, lider av depresjon osv. Hvis du står opp midt på natten for å spise, skal du ikke ta så lett på at det _bare_ er snakk om sug etter mat, uten noe annet "bakenforliggende". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå