steinrawr Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344159 hei, burde jeg kjøre 32 eller 64 bit operativsystem på dette oppsettet? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Jeg hadde uten tvil kjøpt Vista 64-bit til det oppsettet. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 hvorfor 64bit? mister man ikke flere drivermuligheter og spillmuligheter? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Med et splitter nytt oppsett som det der er ikke drivere et problem. Hvis du skal spille veldig gamle spill kan Vista bli et problem, men jeg har enda ikke møtt på noen problemer. Det blir utviklet mer og mer spill til 64-bit, og Steam tilbyr en del spill i det også. I tillegg kan du bruke opptil 128Gb minne(selv bruker jeg 8GB) og en firkjerners prosessor vil nok yte bedre med Vista pga at den er tilpasset dagens hardware. Min XP-partisjon er praktisk talt ubrukt. Jeg bruker Nero 6 og Pinnacle Studio 10 der, alt det andre bruker jeg Vista til, også spill. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 ja, jeg spiller noen gamle spill. men da er det ikke værre enn å bare lagen en XP partisjon? hvis jeg lager to partisjoner, hvordan bytter jeg partisjon? vil oppstarten stanses til jeg har valgt den jeg vil bruke? Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Eg hadde gått for 64-bit versjon, den som helder på og tekker over no. Har vore ein del probleme i begynnelsen med drivara osv men det ser ut til og ha ordna seg no, du kan kjøyre meir minne osv. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Vet ikke om Komplett fremdeles har samme innstilling til 64bit som tidligere, men de nektet å innstallere Vista 64bit på en maskin en kompis kjøpte hvis han skulle ha 4GiB ram. Hvilket betydde han måtte velge 32bit og 3GiB ram for å få de til å levere den med alt innstallert. Som sagt, vet ikke om de har endret på dette, og om du selv vil legge inn vista selv. atlef. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå