Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin slår seg av

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en PC i deler fra komplett i går. Jeg satte den sammen og fikk problemer.

Det som skjedde var at det lengste PCen kom til, var BIOS. Jeg gikk inn i BIOS for å sette

dato og tid riktig og dermed slo PCen seg av. Jeg prøvde flere ganger å slå på PCen, men den

fortsetter å slå seg av og på. Bare etter noen sekunder etter jeg har slått den på, slår den seg av og deretter på igjen.

Jeg har sjekket: Ingen kortslutning på hovedkort i forhold til kabinett, RAMen fungerer som den skal. ( har testet på andre PCer )

Den har også problemer med å finne harddisk. Jeg får harddisken opp i BIOS, men får beskjed om at den ikke finner den ved oppstarten.. (Hvis jeg er så heldig å komme dit før den slår seg av) :p .

Alt får strøm og reagerer ved oppstart.

Jeg mistenker en produksjonsfeil i hoverkortet men er ikke sikker, siden dette er forsovet en typsik hoverkortfeil.

Noen som har råd om hva som kan forårsake problemet?

Komplett.no - PC i deler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette veldig viktig? Jeg hadde festet de to nederste festene bare skikkelig sånn bare for midlertidig. Merker den at kjøleren ikke sitter riktig på? For den kjøler fortsatt.

Endret av Dewer
Lenke til kommentar
Er dette veldig viktig? Jeg hadde festet de to nederste festene bare skikkelig sånn bare for midlertidig. Merker den at kjøleren ikke sitter riktig på? For den kjøler fortsatt.

Er den ikkje skikkeleg festa vil porsessoren verte overoppheita, og i verste fall øydeleggjast. Det er vanleg at PCen slår seg av når temperaturen er for høg.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut hva feilen var.. CPU kjernen ligger rundt 90-100 grader!

Dette er en helt ny PC:S

Hva i all verden er det som gjør dette? Viften står skikkelig på, jeg står med vinduet på halvt gap ved siden av, og står med føner med kuldefunksjon for å holde den kald nok til at jeg kan inn i BIOS og sjekke temperaturen..

Har sjekket klokking og diverse inne i BIOS med alt er på standard og slik det skal vøre! Er jo et helt nytt hovedkort :S

Den restarter seg hvergang jeg slår på PCen også. Noe som ikke stemmer..

Noen som vet hva dette skyldes? Trenger svar fort!

Endret av Dewer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...