xxexx Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Har noen lyst å fortelle meg hvordan en scooter virker? Hva som skjer når den starter og hva som driver den bortover? Eller ting jeg burde vite om slikt. Skal snart få meg, og vil gjerne ha litt peiling:P Lenke til kommentar
LadMan Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Heisann, har ikke snøring selv, men, står ihvertfall mye informasjon om motoren på denne websiden: http://science.howstuffworks.com/two-stroke.htm Lenke til kommentar
CFM Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ehh... Den har to hjul - normalt 12"felg En ramme som fjæring og hjul er festet på En motor - vanligvis 2-takt, men begynner å komme en del 4-taktre på markedet Lys som drives av et batteri som igjen lades av en dynamo El-starter og kick-starter osv. osv... Kommer helt an på hva du vil vite det.. Er vel bare å søke på google f. eks på bilder så finner du fort ut åssen den er bygd opp.. Lenke til kommentar
xxexx Skrevet 8. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2008 vet det var litt dumt spørsmål, men takk for svar;D Hvis andre har noe å tilføye; versegod! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 En scooter har CVT variomatic clutch. http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 (endret) En scooter har CVT variomatic clutch. http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission ja det er det mange som skjønner....... Forklar hva en CVT variomatic clutch er og hvordan den fungerer, bl.a. hva betyr CVT? Endret 9. juli 2008 av HondaOlav Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 En scooter har CVT variomatic clutch. http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission ja det er det mange som skjønner....... Forklar hva en CVT variomatic clutch er og hvordan den fungerer, bl.a. hva betyr CVT? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Det er to sett skiver som presses inn og ut paa reima, drivkraften kommer av friksjon. Det hele er som nevnt trinnlost. Variomatic is the stepless, fully automatic transmission of the Dutch car manufacturer DAF, using a drive belt and two pulleys. It was the first continuously variable transmission (CVT) (as opposed to shifting between separate gears). In theory, this always produces the optimum torque. The variomatic was introduced by DAF in 1958, also putting an automatic gear box in the Netherlands for the first time. The variomatic was introduced on the DAF 600. Because the system does not have separate gears, but one (continuously shifting) gear and a separate 'reverse mode' (as opposed to a reverse gear), the gear works in reverse as well, giving it the interesting side-effect that one can drive backwards as fast as forwards. http://en.wikipedia.org/wiki/Variomatic Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juli 2008 Del Skrevet 11. juli 2008 Dette bør være god nok forklaring av hvordan giret funker http://auto.howstuffworks.com/cvt2.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå