Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Overklokking av Q6600 G0 på Asus P5E - Volt Problemer! [LØST]

Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nettopp fra min E6600 til en Q6600. Jeg er ingen overklokkins fyr så jeg har har ikke mye mer erfaring enn rett og slett øke FSB. Jeg klarte å oppnå 3.2GHz stabilt med min E6600 ved FSB økning, noe jeg var ganske fornøyd med.

En ting jeg har lagt merke til hele tiden er at i Biosen så kan jeg ikke velge noen form for Volt! VCORE, DRAM og alle disse voltstyringene er låst! (men det var kun en kort tidsperiode der DRAM plutselig åpnet seg, og jeg lekte litt med den, men plutselig ble den stengt igjen :ermm:)post-127706-1210182624_thumb.jpg

Alt fra Vcore Voltage til Clock Over-Charging Voltage er låst

Nå som jeg skal overklokke min Q6600 klarer jeg å boote opp noen ganger på 3.0GHz hvis jeg er heldig. Dette er langt ifra stabilt og jeg tror det kan trenges litt mer voltøkninger for å komme videre, men her kommer jeg ikke lenger :no: I skrivende stund kjører jeg 2.8GHz stabilt.

Noen som kan ha den ringe anelse om hvordan jeg "unlocker" disse instillingene?

Jeg synes det er veldig rart, men jeg finner kun en test der ute av mitt Asus P5E hovedkort. Xbits-labs - OC delen Her står det at Quad CPU er litt mer vrien, men allikevel synes jeg at 2.8GHz stabilt er for lavt!

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må sikkert sette til manual overclock eller noe slikt

Jeg har prøvd å eneable/disable alt som er mulig å enable/disable, men voltstyringene holder seg fremdeles låst!

Det som er pussig var jo at DRAM Voltage plutselig dukket opp, men forsvant etter kort tid...

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Uff da, jeg har helt glemt at jeg kan oppdatere bios versjon. Håper det kan løse prblemet!

brb :p

EDIT: Noen som vet hvordan man får en vanlig USB minnebrikke til å bli bootable slik at jeg kan installere ny bios versjon?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar

Nårh! Noen som kan hjelpe til med bios update? Jeg har kun CD til rådighet og ikke USB disk eller det gamle diskettdrittet.

Jeg lastet ned den nyeste og stable bios versjon fra ASUSTek Coputer Inc. og la den både som winrar fil og i extracted form på en CD-R 700mb cd.

Jeg fikk ikke til å boote fra denne. Men er det ikke en iso fil man trenger for å boote? hvordan får jeg til dette?

Lenke til kommentar
last ned asus sitt bios-flash-program og flash fra windows.

Får dessverre denne feilmeldingen :/

[Window Title]

C:\Users\???\Desktop\AFUDOS.exe

[Content]

The version of this file is not compatible with the version of Windows you're running. Check your computer's system information to see whether you need an x86 (32-bit) or x64 (64-bit) version of the program, and then contact the software publisher.

[OK]

så jeg må bruke cd! hvis det er mulig da?

Endret av Core2Duo_Dude
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Asus Update er det du skal bruke.

Klart det enkleste for de som sliter med å finne ut av guides/google. :)

Kan være litt risikabelt dersom flash går galt, men det er prisen for å "måtte" oppdatere Bios.

Ellers finnes det mange guider på hvordan du lager en bootable CD med Afudos + <bios-versjon>.

PS.

Har du forsøk å ta en reset av Bios for å se om det hjelper?

(Med tanke på å kunne klokke via "Manual").

Lenke til kommentar

Uffamei. Noen ganger blir det litt for dumt :whistle: Jeg trodde man måtte trykke "enter" eller "+\-" for å stille inn, men man måtte rett og slett starte med å bruke "numpad" og skrive inn et tall. Etter dette kunne man bruke "+\-" :tease:

Da var problemet løst... nok en gang ;)

btw. Takk for bryet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Uffamei. Noen ganger blir det litt for dumt :whistle: Jeg trodde man måtte trykke "enter" eller "+\-" for å stille inn, men man måtte rett og slett starte med å bruke "numpad" og skrive inn et tall. Etter dette kunne man bruke "+\-" :tease:

Da var problemet løst... nok en gang ;)

btw. Takk for bryet.

He-he.. takk for oppfølging/oppklaring.

Husker første gang jeg opplevde dette og ble litt irritert før jeg fant ut av det.

Ref Bond filmen igår (Diamonds are forever):

"If you at first do not succeed, try and try again" <Mr.Kid>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...