Lise_ Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 jeg skal plante ut disse plantene nå, men det står på pakken til frøene at de ikke vil blomstre før året etter de er sådd. Men er det noen som vet om det er mulighet for at de blomstrer i år likevel? Meget takknemlig for svar Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Om det står at de blomstrer 2. året så tror jeg nok det stemmer, men det skal gå a å få tak i varianter som blomstrer første året. Du bør forresten være litt forsiktig med lupiner, de har en tendens til å spre seg...noe helt villt. I tillegg fungerer de som en jordforbedrer (binder nitrogen i jorden), noe som kan gjøre at andre ting (ugress for eksempl) vokser ekstra bra. Når det er sagt så går det helt fint an å kontrollere de...er bare ikke planten du velger om du vil ha minst mulig vedlikehold (med mindre du liker lupiner så godt at du vil ha de i hele hagen). Endret 7. mai 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Lise_ Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2008 oj.. ok, nei jeg passer godt på dem jeg da, for det er jo andre ting i hagen som skal synes :!: men takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå